Pansport Forum
Ostale teme => Off topic => zanimljivosti => Temu započeo: PANSPORT BEOGRAD Decembar 21, 2010, 02:32:24 posle podne
-
1. Indija - Mumbaj
Vrata na vagonima se ne zatvaraju...
Jedno od najopasnijih prevoznih sredstava na svetu svakako je voz u Mumbaju. Prema podacima indijske železnice, u poslednjih pet godina u železničkim nesrećama u ovom gradu poginulo je čak 20.000 ljudi. U ovim „vozovima smrti” život se gubi na razne načine: Ljudi ispadaju iz vagona jer vise sa vrata; udaraju glavama u bandere jer je prostor izmeĂ°u njih i pruge premali; udaraju ih vozovi dok prelaze prugu jer nema dovoljno obeleženih prelaza i rampi... A u samom vozu putovanje je gotovo neizdrživo zbog gužve. Podjednako veliki izazov su ukrcavanje i pokušaj da izaĂ°ete iz voza, a da pri tom ne budete odžepareni. Gužva je tolika da vrata vagona ne mogu da se zatvore, pa ljudi doslovno vise sa prozora i krova, dok pored njih prolaze telefonski stubovi i bandere na samo nekoliko centimetara...
-
2. Bangladeš
Krcate skele
Evo još jednog razloga da se specifični saobraćajni sistem Bangladeša, zemlje okružene sa svih strana Indijom, naĂ°e na ovoj listi. Bezmalo hiljadu ljudi svake godine izgubi život u mutnim dubinama reka Bangladeša u pokušaju da skelom preĂ°u s jedne na drugu obalu. To i nije čudno ako se ima u vidu da niko ne vodi računa o bezbednosnim uslovima u kojima ova plovila posluju: Od njih 20.000 samo 8.000 je registrovano, a tek 20 odsto ispunjava kakve-takve standarde prevoza. Posebno su opasna putovanja na duže relacije, kada plovidba zna da potraje i 30 sati. Nije retkost da na skeli koja je predviĂ°ena za 900 putnika bude njih čak 3.000, i to na plovilu bez GPS-a i radara, na jednom od najprometnijih rečnih sistema u svetu. Još ako je u toku sezona monsuna....
-
3. Avganistan
Kao u „Ko to tamo peva“
Paradoksalno, ali najopasnija vožnja sveta obavlja se u pristojnim autobusima. Za razliku od većine zemalja u svom okruženju, Avganistan može da se pohvali prilično čistim i funkcionalnim autobusima koji pružaju prijatno putovanje kroz prelepe pejzaže ove pustinjske zemlje. MeĂ°utim, naslućujete da ovde postoji jedno veliko „ali”. Problem nastaje ako se neki od tih autobusa pokvare usred pustinje. Opasnost od kidnapovanja i mučenja ovde je veća nego bilo gde na svetu, a kandidata za kidnapere nikad ne fali. Bilo da su u pitanju ostaci talibana ili prosto lokalna sirotinja, kidnapovanje nekog stranca i zahtevanje otkupa ovde je najlakši način da se zaradi veliki novac. Ako vas put ikad navede u Avganistan, budite zadovoljni dok se truckate. Ako se motor ugasi, crno vam se piše.
-
4. Peru
Autobus u kanjonu
Peru je prelepa zemlja čije se neverovatne prirodne lepote posebno ističu brojnim kanjonima i klisurama. Nevolja je u tome što s tih litica previše često znaju poleteti autobusi puni ljudi. U Južnoj Americi godišnje pogine 1,2 miliona ljudi u saobraćajnim nesrećama, a udeo Perua tu nije zanemarljiv. Da putovanje bude još uzbudljivije, putevi uglavnom nisu asfaltirani, nego su prekriveni zemljom i šljunkom i obično imaju samo jednu traku. Loši autobusi voze takvim putevima i pri tom za nekoliko sati promene nadmorsku visinu za stotine metara. Danju je u autobusu vruće i zagušljivo, noću hladno i jezivo. Jezu pojačava prizor bezdana koji se na svakih nekoliko minuta otkriva kada ga u mrkloj noći osvetli slabašno svetlo farova autobusa. Truckanje do Budve će vam nakon ove pustolovine biti kao vožnja hrvatskim autoputem.
-
5. Kenija
Matatus - zagušljivi autobus
Ekskluzivni doprinos Kenije bogatstvu raznovrsnosti prevoznih sredstava predstavlja Matatus, maleni zagušljivi autobuščić koji saobraća izmeĂ°u gradova ove afričke zemlje. U Matatusu je muzika glasna, vazduh je zagušljiv, a na dozvoljenih 23 putnika dolazi još dvostruko toliko koje su prevoznici nagurali da bi prodali više karata. U ovom autobusu nema gužve – samo preživaljavanja. Da sve bude još bolje, vazduh koji dopire sa ulica Mombase teško je zagaĂ°en, a Paf Dedi koji grmi sa zvučnika je tu od male pomoći...
-
6. Brazil
Nesvakidašnji trajekt na Amazonu
Amazon je divlja reka preko koje nema mnogo mostova, pa se većina lokalnog prevoza ljudi i robe obavlja trajektima. Rezultat: Na svakom trajketu ima bar duplo više ljudi i tovara nego što je dozvoljeno. Ako ste putovanje jednim od ovih brodova zamislili tako da usput razgledate amazonske prašume, džabe se nadate – palube su pretrpane džakovima luka i paradajza koje seljaci voze na lokalne pijace. Tamo se ne možete ni obrijati a da vas ne posmatra oko 200 ostalih putnika, a dolazak do slobodnog (i smrdljivog!) toaleta često je borba. Ako uspete i da dograbite neku ležaljku, ubrzo će se oko vas naći još desetak ljudi, pa ćete završiti s licem na nečijem znojavom trbuhu.
-
7. Indonezija
Trajekt bez sedišta
Indonezija je država od nekoliko hiljada ostrva, a jedini način da se prevezete je da se ukrcate na neki od trajketa koji ih povezuju. Oni koji su ih dizajnirali imali su na umu samo jednu ideju: Nagurati što više ljudi na što manji prostor. Vozeći se ovim trajektima imate utisak da je doslovno svaki kvadratni centimetar prostora pokriven delovima tela putnika. Tu nema ni sedišta, a kamoli kreveta; postoje samo daske na koje bi putnici trebalo nekako da se smeste. Ako biste hteli da se malo osamite i uživate u putovanju, izabrali ste pogrešno mesto i pogrešno vreme.
-
8. Indija, Nju Delhi
Privatni prevoz...
Ako ste mislili da je vožnja beogradskom linijom 50 mučenje – probajte da uĂ°ete u neki od autobusa privatne linije „Blulajn” u gradskom prevozu uzavrelog indijskog Delhija. Da biste stekli utisak o čemu je ovde reč, dovoljan je podatak da su vozila ovog prevoznika odgovorna za smrt 120 ljudi na ulicama indijske prestonice u 2007. godini.
Spori, prljavi, krcati putnicima i vreli, ovi autobusi su se proslavili prekoračenjima brzine, uletanjima meĂ°u pešake i vožnjom u suprotnom smeru na autoputu...
-
9. Mali, Dakar - Bamako
Čudesni voz
„Kunem se, taj voz je izgledao kao da je star hiljadu godina”, tvrdi u svom putopisu jedan zapadni turista koji je putovao na relaciji Dakar – Bamako. „Izgledao je kao da su ga gurnuli s litice, izlupali, iseckali za otpad, a onda opet skrpili.” Ovi vozovi su toliko prljavi i rasklimatani da zaista ne deluju tako da mogu da izguraju put do kraja. Za divno čudo, oni u tome obično uspevaju i putnici su prinuĂ°eni da se na uslove priviknu, jer svi su u istom loncu. Putovanje traje 50 sati, temperatura je preko 40 stepeni, a nigde nema mogućnosti za rashlaĂ°ivanje. Čak su i toaleti pretrpani vrećama manga koje lokalno stanovništvo švercuje preko granice. Ovde nema privatnosti, nema čistog mesta da prilegnete ili se umijete. Princip je jednostavan: Ili ćete se tome prilagoditi, ili ćete poludeti.
-
10. Bangladeš
Avion koji nudi let za pamćenje
Uvek na začelju lista koje prave korisnici svetskih avio-kompanija, ovaj avio-prevoznik nudi let za pamćenje. Sedišta su uflekana, tepisi ofucani, a ceo avion miriše kao svlačionica posle fudbalske utakmice. Najjači utisak tokom letenja „Biman Bangladeš erlajnzom” je dilema da li će avion uopšte stići do odredišta, jer ova firma u svojoj floti ima samo šest-sedam letelica, a pitanje je da li će ih uskoro biti i toliko. Za letenje ovom kompanijom potrebno je i zrno avanturizma, a jedan putnik sa Zapada ipak tvrdi da je bio iznenaĂ°en koliko sve ovde zapravo dobro funkcioniše i koliko je dobro organizovano ako se uzme u obzir kako izgleda.
autor:Milan Vukelić
Foto: AFP, FoNet/AP
preuzeto sa: www.blic.rs
-
Србија, београдски ГСБ у "шпицу"!? Не, ништа?! :D
-
Toliko sam s esmejao kada sam video slike da je to neverovatno.Nije mi samo jasno kako toliko dugo mogu da izdrze u onom vozu? Ajd sat vremena jos nekako ali duze??? pa to je za neverovati.