TELEFON: 021/820-555, 062/111-0-999, MAIL: info@pansport.eu

PRIRODNI DODACI ISHRANI ZA SPORTISTE I REKREATIVCE I SPORTSKA OPREMA

Statistike foruma
Statistike foruma 391256 Teme od strane 24986 Članovi Poslednji član: Qwert12345

User Info
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?
Novembar 28, 2023, 02:42:08 posle podne
Napredna pretraga
Vesti
DOBRODOŠLI na PANSPORT FORUM!

WWW.PANSPORT.EU
Pomoć Pretraga Prijavljivanje Registracija PRODAVNICA
*
 |   |   | 
« prethodna tema sledeća tema »
Stranice: [1] Idi dole Pošalji ovu temu Štampaj
Autor Tema: Koliko je proteina potrebno za snagu i mišićnu masu?  (Pročitano 1880 puta)
Robert
Top poster
*******
Van mreže Van mreže

Poruke: 20575


Pansport
« Odgovor #5 poslato: Jun 05, 2015, 07:10:30 pre podne »

Nije greška u prevodu, ali možda jeste greška u njegovom članku. :)

Daje on više nego zapaženu ulogu mastima, samo što je ovde bacio akcenat na druge stvari.
Sačuvana
Slavisa Stojic
Top poster
*******
Van mreže Van mreže

Poruke: 9519


Bog gleda u dušu, ne u tanjir...

« Odgovor #4 poslato: Jun 05, 2015, 12:06:27 pre podne »

Mene zanima samo ko se to bavi sportovima snage a da trenira 5x dnevno ?

Mislim da je greška...5 treninga nedeljno...

Sve u svemu odličan članak...

Čika Polikvin ume da oduševi nekim svojim "zapažanjima"...mada pored proteina i hidrata, i masti imaju bitnu ulogu...što nikako ne bi trebalo zaboraviti...
Sačuvana
Gym Hater
Redovan član
****
Van mreže Van mreže

Poruke: 641


« Odgovor #3 poslato: Jun 04, 2015, 11:03:19 posle podne »

Nijedan sport to ne radi. bullshit
Sačuvana
Miletić Dušan
Global Moderator
Top poster
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 16231


« Odgovor #2 poslato: Jun 04, 2015, 10:35:24 posle podne »

Mene zanima samo ko se to bavi sportovima snage a da trenira 5x dnevno ?
Sačuvana
Robert
Top poster
*******
Van mreže Van mreže

Poruke: 20575


Pansport
« Odgovor #1 poslato: Jun 04, 2015, 10:12:25 posle podne »

Koliko je proteina potrebno za snagu i mišićnu masu?
Autor: Čarls Polikvin


Loša dijeta vrlo često je uzrok neuspeha vežbača da postignu maksimume po pitanju snage. Nije dovoljno imati ciljeve, oni moraju biti usklaĂ°eni sa planom dolaska do njih.

Zabluda je da je čoveku za promenu neke navike potreban 21 dan. Naučnici su utvrdili da je za tako nešto prosečnoj osobi potrebno minimum 66 dana. Govoreći iz iskustva, bilo da želite da povećate mišićnu masu ili snagu, morate najpre ustanoviti koliki unos proteina vam je neophodan na dnevnom nivou. Za muškarce kojima je cilj povećanje snage i mase, a treniraju samo jednom dnevno, biće dovoljno 2 g proteina po kilogramu telesne težine.  Za žene je ova brojka 1,2 g/kg.

Ako je reč o vrhunskim sportistima u sportovima snage, koji imaju i do 5 treninga dnevno, ta brojka se može popeti i na 3,3 g/kg. MeĂ°utim, vrlo je malo sportista koji uspevaju da se drže takvog unosa proteina.

Ukupan proteinski unos trebalo bi da bude rasporeĂ°en kroz 5-6 obroka, uključujući i šejkove.

Naravno, vrlo je bitan i kvalitet proteina. Ne možete uporeĂ°ivati 40 g proteina iz neke salame sa 40 g proteina iz govedine.

Moja prethodna preporuka bazirana je na dugogodišnjem iskustvu u radu sa mojom uobičajenom klijentelom – profesionalnim sportistima. MeĂ°utim, iskreno rečeno, 99% vas koji čitate ovo verovatno ima svega 4-5 treninga sa opterećenjem nedeljno.

Imajte na umu da bi minimu 40% od ukupnog kalorijskog unosa trebalo da dolazi iz ugljenih hidrata.  Veći unos je opravdan kod vežbača koji imaju odličnu insulinsku osetljivost ili takav obim treninga koji to zahteva. Ipak, da ponovim, za većinu vas 40% je verovatno najbolja opcija.

Prema mom mišljenju, postoje tri grupe ljudi čije su potrebe za proteinima ekstremno visoke (3,4 – 4,4 g/kg):

Preterano gojazne osobe izuzetno loše insulinske osetljivosti. Kako se njihova inslunska osetljivost bude popravljala, tako će unos proteina polako padati, a na račun ugljenih hidrata.
Sportisti kojima je glavni cilj povećanje snage i mišićne mase, a imaju najmanje dva treninga dnevno. To je jedan vrlo mali procenat populacije. Imajte na umu da je Ed Coan, jedan od najsnažnijih ljudi ikada, imao proteinski unos od 2 g/kg. Ključ je u prilagoĂ°avanju sopstvenim potrebama. Ne napredujete? Podignite unos proteina. I dalje nema napretka? Smanjite malo proteine, podignite unos ugljenih hidrata...
Ljudi sa fenotipom koji bolje reaguje na visok unos proteina. MeĂ°utim, oni imaju i znatno veću potrošnju od ostalih.

PronaĂ°ite pravi put i uživajte u njemu.



Izvor: strengthsensei.com
Prevod: Robert



Sačuvana
Stranice: [1] Idi gore Pošalji ovu temu Štampaj 
« prethodna tema sledeća tema »
 

SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines | Supported by | | Buttons by Andrea
Stranica je napravljena za 0.33 sekundi sa 18 upita.