TELEFON: 021/820-555, 062/111-0-999, MAIL: info@pansport.eu

PRIRODNI DODACI ISHRANI ZA SPORTISTE I REKREATIVCE I SPORTSKA OPREMA

Statistike foruma
Statistike foruma 395109 Teme od strane 25006 Članovi Poslednji član: Vlad77

User Info
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?
April 23, 2024, 03:45:55 posle podne
Napredna pretraga
Vesti
DOBRODOŠLI na PANSPORT FORUM!

WWW.PANSPORT.EU
Pomoć Pretraga Prijavljivanje Registracija PRODAVNICA
*
 |   |   |   | 
« prethodna tema sledeća tema »
Stranice: [1] Idi dole Pošalji ovu temu Štampaj
Autor Tema: Vitamin K  (Pročitano 701 puta)
Dr Nikola Todorov
Top poster
*******
Van mreže Van mreže

Poruke: 5877


« Odgovor #6 poslato: Decembar 19, 2021, 09:30:41 posle podne »

Vitamin K ne treba zanemarivati. Naše bakterije u crevima sintetišu vitamin K2. Zato je, između ostalog, i bitno šta sve unosimo od hrane i kako onda ona utiče na našu crevnu floru.
Sačuvana
drAnita Mrdakovic
Entuzijasta
******
Na mreži Na mreži

Poruke: 3192


« Odgovor #5 poslato: Decembar 19, 2021, 04:57:54 posle podne »

Витамин К је један од четири витамина растворљива у мастима, што је значајно јер су масти из исхране неопходне за његову апсорпцију. Конзумирање поврћа које садржи витамин К истовремено са мастима, може побољшати његову апсорпцију. Извори витамина К1 укључују лиснато поврће попут кеља и спанаћа. Ферментисани млечни производи, јогурт и сиреви обезбеђују витамин К2. Као потрошачи, требало би да тражимо здраве изворе масти да их упаримо са биљним уљима као што су маслиново и авокадо.
За разлику од других витамина растворљивих у мастима, витамин К циркулише у врло малим количинама у крви пре него што се брзо метаболише и излучи. Пошто тело брзо рециклира витамин К, редован унос исхраном је кључан за одржавање адекватних нивоа.
Sačuvana
dr Anita Mrdaković
Dr Nikola Todorov
Top poster
*******
Van mreže Van mreže

Poruke: 5877


« Odgovor #4 poslato: Decembar 18, 2021, 07:26:03 posle podne »

Vitamin K ne samo da može povećati gustinu kostiju kod ljudi sa osteoporozom, već i da smanji stopu preloma. Dalje, postoje dokazi u studijama da vitamini K i D deluju sinergistički na gustinu kostiju. Pored osteokalcina, proteina koji je uključen u mineralizaciju kostiju, sve je više dokaza da vitamin K takođe pozitivno utiče na ravnotežu kalcijuma, ključnog minerala u metabolizmu kostiju.
Sačuvana
drAnita Mrdakovic
Entuzijasta
******
Na mreži Na mreži

Poruke: 3192


« Odgovor #3 poslato: Novembar 24, 2021, 06:29:08 posle podne »

Najčešće se vitamin K preporučuje u slučaju deficita izazvanog sledećim bolestima ili stanjima: alkoholizam, Kronova bolest, ulcerozni kolitis, hronična dijareja, osteoporoza, obilna menstrualna krvarenja. Trudnice koje su na terapiji antikonvulizivima treba da uzimaju vitamin K kako bi sprečile deficit vitamina K kod novorođenčadi.
Sačuvana
dr Anita Mrdaković
drAnita Mrdakovic
Entuzijasta
******
Na mreži Na mreži

Poruke: 3192


« Odgovor #2 poslato: Novembar 24, 2021, 06:27:34 posle podne »

Iako je zapostavljen vitamin K je izuzetno bitan. Nizak nivo vitamina K može povećati rizik od nekontrolisanog krvarenja. Iako su nedostaci vitamina K retki kod odraslih, oni su veoma česti kod novorođenčadi. Vitamin K se takođe koristi za sprečavanje predoziranja razređivača krvi Coumadin.
Većem riziku od nedostatka vitamina K možda ćete biti izloženi  ako:
-Imate bolest koja utiče na apsorpciju u digestivnom traktu, kao što je Kronova bolest ili aktivna celijakija
-Uzimajte lekove koji ometaju apsorpciju vitamina K
-Ozbiljno ste pothranjeni
-Pijte puno alkohola
U ovim slučajevima, zdravstveni radnik može predložiti dodatke vitamina K.
Sačuvana
dr Anita Mrdaković
Dr Nikola Todorov
Top poster
*******
Van mreže Van mreže

Poruke: 5877


« Odgovor #1 poslato: Novembar 05, 2021, 08:05:01 posle podne »

Vitamin K spada u liposolubilne vitamine (rastvara se u mastima). Postoji pet vitamina K. Prirodni oblik koji dobijamo hranom je K1. K2 sintetišu mikroorganizmi u tankom crevu. Vitamin K3, K4 i K5 su sintetski oblici vitamina K. Vitamin K je neophodan za zgrušavanje krvi i sintezu 4 faktora koagulacije.
Zdrava odrasla osoba može dovoljno vitamina K uneti hranom (vit. K1) ili sintezom pomoću bakterija u crevima (vit. K2). Prirodni izvori: kupus, karfiol, prokelj, spanać, kopriva, paradajz, grašak, soja, šargarepa, krompir, džigerica, biljna ulja, riblje ulje, mleko, sir, žumance, alge.
Sačuvana
Stranice: [1] Idi gore Pošalji ovu temu Štampaj 
« prethodna tema sledeća tema »
 

SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines | Supported by | | Buttons by Andrea
Stranica je napravljena za 0.054 sekundi sa 17 upita.