TELEFON: 021/820-555, 062/111-0-999, MAIL: info@pansport.eu

PRIRODNI DODACI ISHRANI ZA SPORTISTE I REKREATIVCE I SPORTSKA OPREMA

Statistike foruma
Statistike foruma 361185 Teme od strane 24658 Članovi Poslednji član: Nemanja0s

User Info
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?
Maj 25, 2020, 02:25:53 posle podne
Napredna pretraga
Vesti
DOBRODOŠLI na PANSPORT FORUM!

WWW.PANSPORT.EU
Pomoć Pretraga Prijavljivanje Registracija PRODAVNICA
*
 |   |   | 
« prethodna tema sledeća tema »
Stranice: [1] Idi dole Pošalji ovu temu Štampaj
Autor Tema: Tri pravila za sve ljubitelje kafe meĂ°u vežbačima  (Pročitano 1605 puta)
Aleksandra Aranitovic
Napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 1140


« Odgovor #6 poslato: Avgust 26, 2017, 09:25:34 pre podne »

Dobro si to izbalansirao.
Od prosle godine kafu sam totalno izbacila,  i sada mi bas fali sto se tice treniranja. Probacu sa kofeinom i taurinom pa ja se nadam da ce ponoci  ;D
Sačuvana
Miletić Dušan
Global Moderator
Top poster
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 12008


« Odgovor #5 poslato: Avgust 23, 2017, 07:16:30 posle podne »

Ja pijem baš puno kafe kad učim, ali u tom periodu slabije treniram pa ne koristim kofein za trening tako da mu dnevni unos dodje skoro na isto kao kad ne pijem puno kafe a unosim kofein pre treninga.
Sačuvana
Aleksandra Aranitovic
Napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 1140


« Odgovor #4 poslato: Avgust 23, 2017, 05:00:28 posle podne »

Prestala sam u potpunosti da je pijem, jer sam se bas bila navikla na nju. Evo vec god.dana ne pijem  8)

Sačuvana
MarkoMare12
Ultra napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 2317


Prilagodi se svakoj situaciji, budi borac!

« Odgovor #3 poslato: Avgust 09, 2017, 08:38:38 pre podne »

Obicno popijem malo jacu kafu ali kad osetim da nema efekta napravim pauzu 10tak dana pa opet. Za to vreme ne koristim nikakav reaktor.
Sačuvana
R1
Napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 1531

« Odgovor #2 poslato: Avgust 12, 2016, 12:24:20 pre podne »

Ja popijem soljicu crne pred trening, mada mislim da je vise placebo nego sto realno ta minimalna doza kofeina pomaze, mada ko zna, mozda i utice malo.
Sačuvana
Robert
Top poster
*******
Van mreže Van mreže

Poruke: 20570


Pansport
« Odgovor #1 poslato: Avgust 07, 2016, 08:57:52 posle podne »

Tri pravila za sve ljubitelje kafe meĂ°u vežbačima



1. Izbegavajte kafu nakon jakog treninga


Kada je reč o procesu oporavka, uopšte nije dobro sasuti šolju kafe u sebe nakon treninga. U toku treninga se luči kortizol kao odgovor na stres, što je potpuno normalan proces. Ovo stavlja telo u kataboličko stanje. Vrlo bitno za oporavak je optimalan odnos testosterona i kortizola. Čim završite trening, glavni prioritet vam je da spustite nivo kortizola kako bi se uspostavio optimalan hormonski balans. Tu je ishrana od vitalnog značaja i ona prebacuje telo iz kataboličkog u anabolično stanje. Sa druge strane, kafa čini upravo suprotno.

Najčešće pijete kafu ujutru kako biste se razbudili. Kako je ispijate, tako počinje proizvodnja kortizola. To je stimulativni, ali i katabolički hormon. Tokom stresa vam je prijatelj, stavlja telo u „borbeno“ stanje. Kortizol razlaže protein i koristi ga kao izvor energije, što uopšte nije loše pre serije mrtvog dizanja. No, šolja kafe posle treninga može prolongirati kataboličko stanje.


2. Neka kafa služi vama, a ne vi njoj


Kafa je mač sa dve oštrice. Ako je koristite da vam pomogne u novom ličnom rekordu, sagorevanju poslednjih trunki masti i slično, onda ona služi vama. Ali ako ne izlazite iz Starbaksa i stalno se vučete bez kafe kao prebijeni, onda vi služite njoj. U takvom stanju postaćete kofeinski zavisnik. Jedini lek je napraviti pauzu, tj. prestati sa kafom.
Jedan od načina da sprečite ovu pojavu jeste da vodite računa o nadbubrežnim žlezdama. Rhodiola rosea je vrlo bitna biljka koja pomaže telu da se izbori sa stresom.



3. Vodite računa o tome da li brzo ili sporo metabolišete kofein


Ne želite da se zezate sa noćnim snom. Istraživanja pokazuju da skoro 50% amerikanaca loše spavaju. Preterivanje sa kafom ima veze s tim. Jednim delom genetika odreĂ°uje koliko kafe možete podneti. Tačnije, CYP1A2 enzim odgovoran je za metabolizam kofeina. Ljudi kod kojih je ovaj enzim vrlo aktivan spadaju u grupu onih koji brzo metabolišu kofein. Oni mogu da ispiju kafu u 9 sati uveče i odmah da odu na spavanje. Oni koji sporije metabolišu kofein, popiće pola šolje kafe ujutru i presešće im ceo dan i naredna noć.
Ako ste osetljivi na kofein i sporo ga metabolišete, nemojte piti kafu posle 12 sati. Čak i ako niste u ovoj grupi, izbegavajte kofein posle 15 časova. Kofein u kasne sate podiže nivo kortizola. Zapamtite da kako dan odmiče, tako pada i proizvodnja kortizola, što omogućava lučenje melatonina – koji je od presudnog značaja za dobar san i oporavak.



Prevod: Robert
Izvor: t-nation.com

Sačuvana
Stranice: [1] Idi gore Pošalji ovu temu Štampaj 
« prethodna tema sledeća tema »
 

SMF 2.0.15 | SMF © 2017, Simple Machines | Supported by | | Buttons by Andrea
Stranica je napravljena za 0.313 sekundi sa 18 upita.