TELEFON: 021/820-555, 062/111-0-999, MAIL: info@pansport.eu

PRIRODNI DODACI ISHRANI ZA SPORTISTE I REKREATIVCE I SPORTSKA OPREMA

Statistike foruma
Statistike foruma 361303 Teme od strane 24660 Članovi Poslednji član: Miško12

User Info
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?
Maj 30, 2020, 02:23:26 pre podne
Napredna pretraga
Vesti
DOBRODOŠLI na PANSPORT FORUM!

WWW.PANSPORT.EU
Pomoć Pretraga Prijavljivanje Registracija PRODAVNICA
*
 |   |   |   | 
« prethodna tema sledeća tema »
Stranice: [1] Idi dole Pošalji ovu temu Štampaj
Autor Tema: STEP AEROBIC  (Pročitano 7715 puta)
MightyMO
PANSPORT TEAM NOVI SAD
Top poster
*******
Van mreže Van mreže

Poruke: 11500


Success comes before work only in the dictionary.

« Odgovor #1 poslato: Mart 05, 2008, 12:19:15 pre podne »

Evo jednog lepog teksta o step aerobiku, koristila sam se skriptama mog profesora sa fakulteta, prof.Milana Cvetkovica.

Poreklo
Bivsa bodibilderka, Dzin Miler, 1992. god. lansira i razvija Step Reebok program aerobnog vezbanja uz pomoc klupice-stepera. Program je u pocetku bio namenjen osobama koje imaju problema sa kolenima, da bi kasnije postao jedan od najbezbednijih i najboljih oblika aerobnog vezbanja uz muziku.

Pojam
Angazovanjem misica glutetalne regije i nogu, a u manjoj meri misica ruku i ramenog pojasa, program prvenstveno utice na razvoj kardiovaskularnog i respiratornog sistema. U cilju poboljsanja aerobne izdrzljivosti, program je namenjen kako pocetnicima tako i naprednijim vezbacima u zavinosti od intenziteta treninga koji moze da varira.

Steper
Danas se veliki broj svetskih sportskih kompanija bavi izradom stepera, stoga su dimenzije i karakteristike stepera razlicite.
U zavisnosti od modela mogu se podesiti dve ili tri visine, koje odredjuje proizvodjac (npr. 15,20,25cm ili 10,20,30 cm) - ovakva konstrukcija stepera pruza mogucnost da u okviru jednog casa aerobika ucestvuju vezbaci razlicitih nivoa sposobnosti.

Osnovne karakteristike rada na steperu
Tehnika rada na steperu nije komplikovana i zavisi od nekoliko cinilaca
     
-Izbor visine stepera
Menjajuci visinu smanjujemo ili povecavamo intenzitet vezbanja

-Drzanje tela
Pravilno drzanje podrazumeva podignutu glavu, ramena zabacena nazad i dole, isturene grudi, trbuh i gluteuse blago kontrahovane, kolena u blagoj fleksiji.

-Izvodjenje pokreta
Potrebno je:
 -celom povrsinom stopala zakoraciti na steper
 -koracati po steperu mekano
 -kolena ne savijati vise od 90 stepeni
 -pogled uvek usmeriti na steper
 -prilikom silazenja sa stepera stopalo postaviti tako da rastojanje ne bude vece od duzine stopala vezbaca
 -prvo savladati korake, a zatim pokrete rukama
 -nikada se ne penjati na steper okrenut ledjima

-Polozaj vezbaca u odnosu na steper
6 pocetnih polozaja "from the front", "from the end", "from the side", "from the corner", "from the top", "straddle position"

-Smerovi kretanja
Vezbac moze da se krece sa jednog kraja platforme na drugi, oko nekog dela platforme ili oko celog stepera.
Neki od smerova su:
"over the top", "corner to corner", "across the top", "end to end", "around the platform", "around the corner", "around"

Muzika
Adekvatno izabrana muzika jedan je od bitnih cinilaca uspesnog izvodjenja koreografije, i casa uopste. Tempo za step aerobik krece se u rasponu 122-140 bpm, u zavisnosti od dela casa.

Vrste step aerobika
program niskog intenziteta - low impact tj. BASIC STEP
i program visokog intenziteta - high impact POWER STEP

Struktura i trajanje casa step aerobika
Cas step aerobika traje oko 60 min.
1. warm up
2. conditioning
3. cool down
4. stretching

Regulisanje intenziteta rada
na intenzitet se moze uticati:
-visinom stepera
-vrstom koraka
-pokretima ruku
-slozenoscu koreografije
-brzinom muzike

Koreografija
Koreografija predstavlja komponovanje plesnih koraka,pokreta i figura u jednu celinu. Koreografija velikim delom zavisi od umesnosti instruktora, i ako je zanimljiva i radjena uz zvuke popularne muzike, uvek je popularna medju vezbacima

Osnovne strukture koraka
Koraci u okviru step aerobika mogu se klasifikovati u okviru cetiri osnovne grupe:
 -Osnovni koraci (BASIC STEPS)
 -Koraci sa podizanjem (LIFT STEPS)
 -Ispadi - iskoraci (LUNGE STEPS)
 -Koraci sa dotikom (TAP STEPS)

Osnovne strukture pokreta ruku
Pokreti ruku u step aerobiku mogu se izvoditi simetricno i asimetricno u odnosu na pokrete nogu, koji se prvo savladjuju. Mnogi od pokreta su preuzeti iz jazz plesa,drustvenog i modernog plesa, kao i baleta.

Komunikacija
 - tokom casa - verbalna i neverbalna - uputstva i znakovi uz pomoc kojih se osigurava lakse metodicko savladjivanje koreografije
 - takodje bitna i komunikacija pre i posle casa

NAJBITNIJA PAROLA FITNES POKRETA
"funkcionisem dobro, dobro izgledam i dobro se osecam"

enjoy  ;)
Sačuvana
Stranice: [1] Idi gore Pošalji ovu temu Štampaj 
« prethodna tema sledeća tema »
 

SMF 2.0.15 | SMF © 2017, Simple Machines | Supported by | | Buttons by Andrea
Stranica je napravljena za 1.558 sekundi sa 18 upita.