TELEFON: 021/820-555, 062/111-0-999, MAIL: info@pansport.eu

PRIRODNI DODACI ISHRANI ZA SPORTISTE I REKREATIVCE I SPORTSKA OPREMA

Statistike foruma
Statistike foruma 383297 Teme od strane 24940 Članovi Poslednji član: Bizamac

User Info
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?
Decembar 09, 2022, 07:39:45 pre podne
Napredna pretraga
Vesti
DOBRODOŠLI na PANSPORT FORUM!

WWW.PANSPORT.EU
Pomoć Pretraga Prijavljivanje Registracija PRODAVNICA
*
 |   |   | 
« prethodna tema sledeća tema »
Stranice: [1] Idi dole Pošalji ovu temu Štampaj
Autor Tema: Bol u donjim leđima kod ustajanja sa stolice (nakon prenaprezanje / istegnuća)  (Pročitano 486 puta)
Miki Mihajlovic
Global Moderator
Top poster
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 23235


Shut the f..k up and train!!!

« Odgovor #12 poslato: Avgust 29, 2022, 08:51:43 pre podne »

Pozdrav, evo bio sam na pregledu kod fizijatra privatno, ovo je njegov nalaz:
--------------------------------
Reducirana L lordoza napeta više desno. Desnostrano blaži gibus  Blok L4-S1 segmenta.
Stoddard neg. Palpacijski bez noli. Lasegue neg. SIZ i kukovi b.o.
Dg:  Sy LS chr ine egzac
--------------------------------

Kaže mi da plivam pa da se javim za 2 mj ako ne bude poboljšanja - međutim ne vidim da mi plivanje pomaže, čak prije par dana opet pogoršanje, 3-4 dana već traje :(

Gledam moguće uzroke - bio sam prethodni dan plivao ukljucujući i malo kraula (rotacije trupa - može li to pogoršati?) i isto tako malo duža šetnja, sa jednim stajanjem od 1.5h - 2 h na mjestu


- znači tupa bol veći dio vremena u donjem dijelu leđa, najviše dok sjedim (i nakon) - bude još i malo po sredini leđa isto
- čak ne mora biti duže sjedenje, već nakon 20-tak min.
- nema bolova ni na dodir ni na pokrete, ne širi se u nogu.
Spavati mogu normalno ali nekad odmah ujutro nakon buđenja osjetim početak one tupe boli

Najviše se pogoršalo kad sam oko 1.7. morao 7 dana stati u stanu u izolaciji zbog covida, pa nisam išao ni u teretanu ni ništa

Prije toga je bilo uglavnom ok / podnošljivo, nakon toga je ovako sve dosad. 
Od vježbi sam radio i radim svaki dan samo ove 2 na slici - te mi je rekla moja doktorica još prije spec. pregleda -



Ne znam šta više da radim, a zbog posla moram 8-10 h sjediti za kompjuterom.

Ako neko ima kakvu ideju, neke preciznije vježbe, koje vježbe NE raditi .. bio bih zahvalan.
Hvala na pomoći.
Moj savet ti je da istraješ u treninzima, a posebno jer ti je posao sedentarnog tipa. Svakako da mora i da boli, nekada manje, nekada više, ali mnogo profesionalnih sportista ima iste ili i teže tegobe, pa istrajavaju u trenizima,a naravno nose se sa tim i u svakodnevnom životu.
Upravo tako,zato sam naveo i svoj primer,da znate da smo i mi smrtnici,da se i nama desavaju takve stvari,ali se ne predajemo,idemo dalje,sto i tebi preporucujem!Predaja nije opcija!!!
Sačuvana
Dr Nikola Todorov
Ultra napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 2100


« Odgovor #11 poslato: Avgust 28, 2022, 08:16:16 posle podne »

Pozdrav, evo bio sam na pregledu kod fizijatra privatno, ovo je njegov nalaz:
--------------------------------
Reducirana L lordoza napeta više desno. Desnostrano blaži gibus  Blok L4-S1 segmenta.
Stoddard neg. Palpacijski bez noli. Lasegue neg. SIZ i kukovi b.o.
Dg:  Sy LS chr ine egzac
--------------------------------

Kaže mi da plivam pa da se javim za 2 mj ako ne bude poboljšanja - međutim ne vidim da mi plivanje pomaže, čak prije par dana opet pogoršanje, 3-4 dana već traje :(

Gledam moguće uzroke - bio sam prethodni dan plivao ukljucujući i malo kraula (rotacije trupa - može li to pogoršati?) i isto tako malo duža šetnja, sa jednim stajanjem od 1.5h - 2 h na mjestu


- znači tupa bol veći dio vremena u donjem dijelu leđa, najviše dok sjedim (i nakon) - bude još i malo po sredini leđa isto
- čak ne mora biti duže sjedenje, već nakon 20-tak min.
- nema bolova ni na dodir ni na pokrete, ne širi se u nogu.
Spavati mogu normalno ali nekad odmah ujutro nakon buđenja osjetim početak one tupe boli

Najviše se pogoršalo kad sam oko 1.7. morao 7 dana stati u stanu u izolaciji zbog covida, pa nisam išao ni u teretanu ni ništa

Prije toga je bilo uglavnom ok / podnošljivo, nakon toga je ovako sve dosad. 
Od vježbi sam radio i radim svaki dan samo ove 2 na slici - te mi je rekla moja doktorica još prije spec. pregleda -



Ne znam šta više da radim, a zbog posla moram 8-10 h sjediti za kompjuterom.

Ako neko ima kakvu ideju, neke preciznije vježbe, koje vježbe NE raditi .. bio bih zahvalan.
Hvala na pomoći.
Moj savet ti je da istraješ u treninzima, a posebno jer ti je posao sedentarnog tipa. Svakako da mora i da boli, nekada manje, nekada više, ali mnogo profesionalnih sportista ima iste ili i teže tegobe, pa istrajavaju u trenizima,a naravno nose se sa tim i u svakodnevnom životu.
Sačuvana
Miki Mihajlovic
Global Moderator
Top poster
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 23235


Shut the f..k up and train!!!

« Odgovor #10 poslato: Avgust 28, 2022, 06:04:56 posle podne »

Imam slicne simptome,sedim 8-9 sati dnevno za kompjuterom i pri ustajanju dok se ne zagreju misici imam bolove u donjem delu leda,isto i kod duge setnje.Radio sam i dan danas radim sve moguce vezbe za misice leda kao i za trbusnjake,radim istezanja,koristim tablete za oporavak zglobova i ne kazem da nema napredka,ali svako jutro boli i to jako.Znam da je godina proizvodnje,znam da ni velike tezine nisu od pomoci,ali opet bih da zivim ako moze sa malo manje bolova u ledima.
Sačuvana
marco
Član početnik
*
Van mreže Van mreže

Poruke: 121


« Odgovor #9 poslato: Avgust 24, 2022, 02:33:26 posle podne »

Pozdrav, evo bio sam na pregledu kod fizijatra privatno, ovo je njegov nalaz:
--------------------------------
Reducirana L lordoza napeta više desno. Desnostrano blaži gibus  Blok L4-S1 segmenta.
Stoddard neg. Palpacijski bez noli. Lasegue neg. SIZ i kukovi b.o.
Dg:  Sy LS chr ine egzac
--------------------------------

Kaže mi da plivam pa da se javim za 2 mj ako ne bude poboljšanja - međutim ne vidim da mi plivanje pomaže, čak prije par dana opet pogoršanje, 3-4 dana već traje :(

Gledam moguće uzroke - bio sam prethodni dan plivao ukljucujući i malo kraula (rotacije trupa - može li to pogoršati?) i isto tako malo duža šetnja, sa jednim stajanjem od 1.5h - 2 h na mjestu


- znači tupa bol veći dio vremena u donjem dijelu leđa, najviše dok sjedim (i nakon) - bude još i malo po sredini leđa isto
- čak ne mora biti duže sjedenje, već nakon 20-tak min.
- nema bolova ni na dodir ni na pokrete, ne širi se u nogu.
Spavati mogu normalno ali nekad odmah ujutro nakon buđenja osjetim početak one tupe boli

Najviše se pogoršalo kad sam oko 1.7. morao 7 dana stati u stanu u izolaciji zbog covida, pa nisam išao ni u teretanu ni ništa

Prije toga je bilo uglavnom ok / podnošljivo, nakon toga je ovako sve dosad. 
Od vježbi sam radio i radim svaki dan samo ove 2 na slici - te mi je rekla moja doktorica još prije spec. pregleda -



Ne znam šta više da radim, a zbog posla moram 8-10 h sjediti za kompjuterom.

Ako neko ima kakvu ideju, neke preciznije vježbe, koje vježbe NE raditi .. bio bih zahvalan.
Hvala na pomoći.
Sačuvana
marco
Član početnik
*
Van mreže Van mreže

Poruke: 121


« Odgovor #8 poslato: Jun 27, 2022, 12:34:11 posle podne »

Na fizijatra nažalost trebam dosta dugo da čekam.  :(
Postoje li neke korisne vježbe u meduvremenu koje bi malo olakšale stanje?
Sačuvana
Dr Nikola Todorov
Ultra napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 2100


« Odgovor #7 poslato: Jun 06, 2022, 06:23:10 posle podne »

Svakako da treba da odeš fizijatru. Pošto je u pitanju hondroza, generalno se savetuje prilagođavanje fizičke aktivnosti konkretnom stanju.
Sačuvana
marco
Član početnik
*
Van mreže Van mreže

Poruke: 121


« Odgovor #6 poslato: Jun 05, 2022, 06:26:13 posle podne »

Evo napravio sam RTG, ovo je nalaz - da li ovo govori nešto preciznije? Da pošaljem i snimak sa CD-a ili je ovo dosta?

----------------
RTG L-S KRALJ
Primjerena mineralizacija prikazanih koštanih struktura.
Izravnanje fiziološke lordoze uz blažu lijevostranu devijaciju i znakove torzije kralježaka.
Prikazani i analizi dostupni korpusi kralježaka održane visine uz reduciranu širinu i.v. prostora na razini L2-L3 u smislu i.v. hondroze.

----------------

- Treninzi i aktivnost (pazim da nema prenaprezanja i bolova) značajno poboljšavaju / normaliziraju stanje
- Problemi se javljaju nakon sjedenja - ukočenost i/ili tupi bolovi u donjim leđima. Ovo je problem jer zbog posla moram 8-10 h sjediti za kompjuterom


Sačuvana
marco
Član početnik
*
Van mreže Van mreže

Poruke: 121


« Odgovor #5 poslato: Maj 25, 2022, 10:25:21 pre podne »

Update - sad su problemi samo kod sjedenja

Doktorica me prije puta nije poslala na rendgen, dala mi je pred put jednu injekciju i tablete Diclac duo 75mg 2x dnevno

- na putu je stanje bilo u redu (osim prvi dan-dva nakon što sam stigao - jako puno sjedenja po avionima i autobusima)
- navedene tablete sam uzimao samo prva 3-4 dana, samo jednu navečer
- kasnije sam prestao kako se stanje poboljšalo - ali na putu sam bio vrlo aktivan, jako puno hodanja i aktivnosti (veslanje rukama na dasci na moru = položaj na trbuhu, dizanje gornjeg dijela - i to oko 4 sata svaki dan - to je ovaj položaj)



Medjutim, sad po povratku s puta problemi su dok sjedim (i nakon) - ukočenost i/ili tupi bolovi u donjim leđima, najviše desni dio (čak ne mora biti duže sjedenje, već nakon 30-tak min)  Ovo je priličan problem jer zbog posla moram 8-10 h sjediti za kompjuterom

(Možda se opet pogoršalo zbog puta na povratku? Puno višesatnih sjedenja po avionima i autobusima)
Na pokrete praktično nema smetnji, samo kod sjedenja


Da stavim nekako jastuk dok sjedim pod donji dio leđa, tako da nisam naslonjen? (stolica izgleda ovako: https://cdn3.jysk.com/getimage/wd2.large/18351
Neke vježbe u teretani, bilo šta?

Hvala na savjetima i pozdrav.
« Poslednja izmena: Maj 25, 2022, 10:33:45 pre podne od strane marco » Sačuvana
Dr Nikola Todorov
Ultra napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 2100


« Odgovor #4 poslato: Maj 10, 2022, 03:50:34 posle podne »

Princip je da se hlađenje primenjuje tokom prvih 48h nakon povređivanja.
Lepo su opisane sve tegobe, ali kao što reče koleginica mora se otići lekaru, koji će verovatno tražiti bar rendgen kičmenog stuba.
Sačuvana
marco
Član početnik
*
Van mreže Van mreže

Poruke: 121


« Odgovor #3 poslato: Maj 10, 2022, 12:08:00 posle podne »

Update stanja danas (utorak) - bol se promijenila, puno je manja ona jača bol pri ustajanju i uspravljanju;

- ali međutim zamjenila ju je blago "tupa" bol veći dio vremena u tom donjem dijelu, koja mi čak više smeta nego ova jača koja je bila na pokrete prvih par dana : (  Je li to dobar ili loš znak?

Problem je što u petak moram da putujem - neodgodivo - aerodromi čitav dan pa kako da se dovedem u što bolje stanje ova 3 dana?  Da li treba zagrijavati ili hladiti? Mirovanje i sjedenje ili lagano hodanje?

Kronologija je išla malo čudno, ovako
- četvrtak - opisana povreda na treningu
- petak - hodanje po danu i teretana lagano navečer (neopterećujuće vježbe bez boli - sobni bicikl, prsa, triceps, noge zadnja loža na masini -https://www.fitness.com.hr/images/clanci/nozna-fleksija.jpg - tu je bila vrlo blaga bol pa nisam puno
- subota i ned. - mirovanje bez ikakvih vježbi, hodanje, opisana bol kod ustajanja i uspravljanja, ali općenito nije toliko smetalo
- jučer (poned.) - veće smetnje, tupa bol nadodana na postojeću bol, navečer lagana teretana (niže opisano*)
- danas - samo tupa bol opisana na početku ovog posta


* Sinoć sam bio u teretani, lagane neopterećujuće vježbe s manjim tezinama kod kojih nema boli - sobni bicikl, zgibovi ali oni skroz olakšani (na spravi, kad je umanjena težina s kontra utezima), bicepsi s bučicama, npoge lagano: https://www.fitness.com.hr/images/articles/170c64fd-1e44-42af-aae8-2dd54adc1bcb.jpg
i ova https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSZnn8NCzvrX6SxFqsfYQg29-aMI3iTO1WaKg&usqp=CAU


Na pokrete lagano "sijeva" dole desno ako idem u ovaj položaj za istezanje leđa,
https://blogscdn.thehut.net/wp-content/uploads/sites/427/2018/06/13182456/Trbuh.jpeg

Hvala na svim savjetima i sugestijama.

« Poslednja izmena: Maj 10, 2022, 12:09:59 posle podne od strane marco » Sačuvana
drAnita Mrdakovic
Napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 1387


« Odgovor #2 poslato: Maj 10, 2022, 11:26:01 pre podne »

Trebalo bi prvo da se odradi lekarski pregled i eventualno snimanje kako bi se isključio prolaps diska. Svakako postoje vežbe koje mogu ojačati muskulaturu u umanjiti buduće tegobe.
Sačuvana
dr Anita Mrdaković
marco
Član početnik
*
Van mreže Van mreže

Poruke: 121


« Odgovor #1 poslato: Maj 09, 2022, 06:09:30 posle podne »

Na jednom treningu prije 5 dana nisam pazio na položaj, tako da sam bio opterećen u nagnutom položaju (nagnut prema naprijed) više puta.  Već na treningu sam osjetio bol u donjem dijelu leđa, koja je bila jako izražena posebno prva 2 dana. Bol je samo pri određenom kutu / pokretu, znači ovako:

- zaboli prilično kod ustajanja sa stolice, onaj trenutak prije nego što se "izravnam" u uspravni stojeći položaj",  i onda boli prvih par sekundi hodanja, nakon toga je u redu

- u stojećem položaju, kad stojim nagnut prema naprijed nema boli - ali u trenutku kad se iz tog nagnutog položaja vraćam u normalan / uspravan stojeći položaj, onda zaboli , kao i kad pogodim približno baš taj neki kut

- uglavnom ne boli na druge pokrete, kruženje trupa i sl.  Uz ovo bude povremena tupa bol. Na dodir isto ne boli


Znači donji dio leđa, malo više udesno. Da li bi neke vježbe jačanja ili istezanja pomogle da se ovo vrati u normalu?


(42 god, dosta vremena zbog posla sjedim pred kompjuterom, idem u teretanu ali lagano - ne radim neke teške vježbe ni sa prevelikim teretom, deadlift i sl.) 

Hvala na svim savjetima i pozdrav.



« Poslednja izmena: Maj 10, 2022, 09:00:09 pre podne od strane marco » Sačuvana
Stranice: [1] Idi gore Pošalji ovu temu Štampaj 
« prethodna tema sledeća tema »
 

SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines | Supported by | | Buttons by Andrea
Stranica je napravljena za 0.118 sekundi sa 20 upita.