TELEFON: 021/820-555, 062/111-0-999, MAIL: info@pansport.eu

PRIRODNI DODACI ISHRANI ZA SPORTISTE I REKREATIVCE I SPORTSKA OPREMA

Statistike foruma
Statistike foruma 366845 Teme od strane 24722 Članovi Poslednji član: Đorđe

User Info
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?
Novembar 30, 2020, 02:38:56 pre podne
Napredna pretraga
Vesti
DOBRODOŠLI na PANSPORT FORUM!

WWW.PANSPORT.EU
Pomoć Pretraga Prijavljivanje Registracija PRODAVNICA
*
 |   |   |   | 
« prethodna tema sledeća tema »
Stranice: 1 ... 4 5 [6] Idi dole Pošalji ovu temu Štampaj
Autor Tema: Mleko - zdrava namirnica ili otrov?  (Pročitano 15447 puta)
Markoni015
Član početnik
*
Van mreže Van mreže

Poruke: 48

« Odgovor #6 poslato: Septembar 20, 2012, 01:15:10 posle podne »

Pre treninga je prava stvar :D
Sačuvana
P. Heath
Napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 1967


NO PAIN - NO GAIN

« Odgovor #5 poslato: Septembar 20, 2012, 12:54:57 posle podne »

Mleko nije lose, ali ne treba preterivati.
Samo mi nije jasno kakva korist od njega ako se uzima posle treninga kao sto je napisano u tekstu..
Sačuvana
TeaMan
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 324


Faith,focus,finish !

« Odgovor #4 poslato: Septembar 19, 2012, 08:53:19 posle podne »

Mleko najjaca stvar  8)
Sačuvana
Who put sugar in green tea insult god !
Peki
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 542


ALL NATURAL !!!

« Odgovor #3 poslato: Septembar 19, 2012, 08:05:26 posle podne »

Vala baš...kod mene dan bez mleka i jogurta nije dan...:-x
Sačuvana
Još uvek sanjam mračne oblake da prolaze,
još uvek mislim kako jedna reč promeniće svet!
I onog dana kada mene više ne bude,
ni tada nema povlačenja, nema predaje!!!!
Starfucker
Aktivan član
*****
Van mreže Van mreže

Poruke: 824


Nec Hercules contra duos

« Odgovor #2 poslato: Septembar 19, 2012, 06:39:11 posle podne »

Napokon neko da govori pozitivno o mleku :) Ne volim mleko iz tetrapaka jer tacno osjetim po ukusu da je razblazeno vodom, kad god imam priliku da pijem domace mleko sa sela popijem i do 3 litre na dan...
Sačuvana
Dr Gorana Grkovic
Ultra napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 2082


« Odgovor #1 poslato: Septembar 19, 2012, 06:17:05 posle podne »

Mleko je, od nastanka čovečanstva pa do danas, prvi izvor hrane sa kojom se novoroĂ°enče susreće, ali je, ujedno, i hrana koju čovek čitavog života konzumira u različitim oblicima. Zastupljeno je u piramidi ishrane kao jedna od osnovnih grupa namirnica i preporučuje se u svim zvaničnim vodičima zdrave ishrane. Pa opet, i pored svih dobrobiti mleka za koje znamo, postoje sumnje u njegovu vrednost. Šta je istina?

Uticaj mleka na telesnu težinu

Rezultati brojnih kliničkih ispitivanja nedvosmisleno potvrĂ°uju da mleko (naročito vrste sa nizim procentom masti – low fat produkti) pomažu u regulaciji telesne težine. Časopis Nutrition and Metabolism objavio je jednu od brojnih studija koja potvrĂ°uje da uvoĂ°enje mleka u ishranu gojaznih osoba kroz 3 obroka dnevno dovodi do gubitka više masnih naslaga nego kod onih koji su sprovodili jednostavniji program ishrane i unosili manje količine mlečnih proizvoda.

Značaj mleka za vežbače

Mleko je verovatno jedna od najboljih namirnica za izgradnju mišića, prvenstveno zbog visokog procenta proteina u sastavu, i to je poznata činjenica.
Ono što je zanimljivo jesu podaci novijih istraživanja koji daju dodatne preporuke vezane za unos mleka neposredno nakon treninga sa tegovima kod ženske populacije. Istraživanje je objavljeno u časopisu Medicine and Science in Sports & Exercise za 2010. godinu. Grupa istraživača sa Univerziteta Mekmaster, Kanada (Mcmaster,Canada) utvrĂ°ivala je uticaj unosa 500ml nemasnog mleka neposredno nakon treninga snage u toku 12 nedelja kod odraslih osoba ženskog pola. Rezultati su bili više nego iznenaĂ°ujući. Žene koje su unosile mleko nakon treninga ostvarile su značajno veći porast mišićnog tkiva od osoba koje su unosile istu količinu energetskog napitka. TakoĂ°e, ove osobe su ostvarile i značajno veći gubitak masnih naslaga pa je, praktično, rezultat, nakon trenažnog procesa, kod njih bila nepromenjena telesna masa, uz značajno poboljšanu telesnu kompoziciju – veći procenat mišićne mase i manji procenat telesne masti. Zaključak je da je unos mleka od velikog značaja za povećanje efekata treninga snage, kako sa aspekta dobijanja mišićne mase, tako i sa aspekta mršavljenja.

Mleko i rizik od raka

Činjenice koje potkrepljuju ovu tvrdnju su jako oprečne. Eksperimenti vršeni na pacovima pokazuju da kazein iz mleka dovodi do rasta tumora kod pacova, ali ne postoje klinička istraživanja koja govore u prilog ovoj činjenici. Sa druge strane, Health Professionals Follow-Up Study koju je objavio Harvardski Institut za javno zdravlje ukazuje na vezu izmeĂ°u unošenja velikih količina mleka i povećanog rizika za nastanak karcinoma prostate kod muškaraca.
Na kraju, mleko je samo mali deo obrasca ishrane pojedinca i njegovih životnih navika koje utiču na rizik od dobijanja raka i drugih oboljenja. Tako ga treba i posmatrati, pošto, ipak, postoji previše promenljivih. Mleko treba konzumirati u skladu sa osnovnim postulatima zdrave ishrane – u umerenim količinama i uz raznovrsnu ishranu, jer je tada njegov benefit najveći.

 Literatura korišćena u pisanju teksta:
1. Melnik BC, John SM, Carrera-Bastos P, Cordain L. The impact of cow's milk-mediated mTORC1- signaling in the initiation and progression of prostate cancer. Nutr Metab (Lond). 2012 Aug 14;9(1):74.
2. Dougkas A, Reynolds CK, Givens ID, Elwood PC, Minihane AM. Associations between dairy consumption and body weight: a review of the evidence and underlying mechanisms. Nutr Res Rev. 2011 Feb 15:1-24.
Sačuvana
Stranice: 1 ... 4 5 [6] Idi gore Pošalji ovu temu Štampaj 
« prethodna tema sledeća tema »
 

SMF 2.0.15 | SMF © 2017, Simple Machines | Supported by | | Buttons by Andrea
Stranica je napravljena za 10.519 sekundi sa 27 upita.