TELEFON: 021/820-555, 062/111-0-999, MAIL: info@pansport.eu

PRIRODNI DODACI ISHRANI ZA SPORTISTE I REKREATIVCE I SPORTSKA OPREMA

Statistike foruma
Statistike foruma 395792 Teme od strane 25010 Članovi Poslednji član: dejanpetrovic99

User Info
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?
Maj 26, 2024, 10:21:29 posle podne
Napredna pretraga
Vesti
DOBRODOŠLI na PANSPORT FORUM!

WWW.PANSPORT.EU
Pomoć Pretraga Prijavljivanje Registracija PRODAVNICA
*
 |   |   | 
« prethodna tema sledeća tema »
Stranice: 1 2 [3] Idi dole Pošalji ovu temu Štampaj
Autor Tema: Povratak u teretanu, pitanja za ishranu  (Pročitano 5201 puta)
Slavisa Stojic
Top poster
*******
Van mreže Van mreže

Poruke: 9519


Bog gleda u dušu, ne u tanjir...

« Odgovor #4 poslato: Jun 22, 2017, 09:52:24 posle podne »

A ko je pominjao kalorije? Ja sam pominjao ono što je "opipljivo" - grame proteina, hidrata, masti...nema tih neodređenosti - "radim po osećaju", nisi dovoljno dugo "u priči" da bi imao osećaj za makrose( proteine, hidrate, masti - kreni od osnova)...

Izvori proteina koji se računaju su - meso, riba, sir, jaja...a ne orašasti plodovi, biljni proteini nisu kompletni...detaljnije o tome... https://www.pansport.rs/tekstoteka/ishrana/proteini-u-nasoj-ishrani-sta-se-zapravo-racuna

Prižena riba...hm, zejtn? Paniranje? Oslić?

Malo o rešenju nadutosti... https://www.pansport.rs/tekstoteka/ishrana/tabu-teme-podrigivanje-nadimanje-i-gasovi

A jesi li u skorije vreme odradio lab. nalaz krvi i urina - glikemija, trigliceridi, ukupni holesterol, HDL, LDL, urea, kreatinin, enzimi jetre - AST,ALT, kompletna krvna slika, gvožđe, CRP, rutinski pregled urina...? UZ abdomena? Pratiš krvni pritisak? Ekg...test opterećenja? Spirometrija?

Piješ neke lekove? Pušač? Suplementacija omega-3? Suplementacija uopšte?
« Poslednja izmena: Jun 22, 2017, 10:04:10 posle podne od strane Slavisa Stojic » Sačuvana
Miki91
Redovan član
****
Van mreže Van mreže

Poruke: 658


« Odgovor #3 poslato: Jun 22, 2017, 09:37:40 posle podne »

Hvala puno  :D

Nisam se bas bavio brojanjem kalorija. Vise sam se hranio prema "osecaju", i odrzavam istu kilazu ( oko 80kg na 180cm).
Krajem zime sam znatno povecao "spojlere" i sam donji stomacic. Nije nesto drasticno, ali vidno vise u odnosu na pre. Elem i par nedelja pre povratak u teretanu, imao sam problem sa nadimanjem stomaka, bez ikakvih bolova, a izduvavao se ispod zeludca, negde oko pupka. Od kada sam sredio ishranu i poceo da treniram, taj problem skoro uopste nemam. Sto se tice visceralnih masti, znam da sam na prvom i poslednjem merenju imao 6 od optimalnih 5, znaci nije strasno, ali nije ni ok.

Obroci zavise od posla i od dana kada treniram. Evo primer dana kada sam u drugoj smeni ( inace, mislim da je bitno da spomenem da sam na poslu 8 sata konstantno na nogama sa umerenim fizickim i psihickim radom, pa dodje skoro kao neka vrstsa kardija, konkretnije, rad na traci gde sam u stalnom pokretu i uvek na nogama).
Dorucak mi je uvek 3-4 jaja sa sirom ili nekad pecurkama ( przenih jaja  :-\ ) . Drugi obrok je obicno pred polazak na posao, i to je obrok na koji ne uticem uvek posto jos uvek zivim sa roditeljima. Trudim se da bude mesa u njemu ( najcesce piletine ili svinjetine, ponekad ribe), a sad, nekad uz to obicno krompir, pirinac, nekad neki od "klasicnih" srpskih ruckova ( pasulj, boranija, kupus i slicno) plus salata (krastavac, paradjz, kupus, zelena salata). Ako bas nema mesa, trudim se da ga unesem bilo koju vrstu proteina, npr sir i neki orascasti plod, u poslednje vreme je to kikiri, nekad badem. Na poslu, kada imam pauzu, obicno nosim ili piletinu ( batak, grudi ili file, przenih u tiganju ), ili svinjsko meso ( but, vrat, lejda), obicno nosim i sampinjone, takodje przene, kao i salatu, istu kao sto je bila na rucku. Sto se vecere tice, nekad je to ponovljen rucak ( meso i krompir npr). Da dodam, kada sam na poslu, posto je razmak izmedju rucka i jedenja na pauzi nekih 6, 7 sati, grickam obicno kikiriki (zavisno od toga koliko sam gladan  ::) ). Trudim se da barem dva puta nedeljno jedem ribu, nekad przenu, nekad konzerviranu, i to je obicno jedan od obroka.
Danima kada treniram, odmah posle treninga pojedem bananu, i obrok posle treninga sadrzi barem 30g proteina.
To je mahom to :D

Trenutno zelim da poradim na tome da sredim insulinku rezistenciju, jer sam tek sada  svesan koliko sam zdravlje i sve doveo u pitanje losom i neredovnom ishranom, kao i, pre svega, stalnim grickanjem ili slatkisima izmedju obroka i ispijanjem litra sokova. Sada placam danak neiskustvu, ali verujem da nije kasno da se to unormalizuje.
Poslusacu za cheat meal, smanjicu na jedan  8)
Sačuvana
"Put the victim to bad, and wake the hero instead."
Slavisa Stojic
Top poster
*******
Van mreže Van mreže

Poruke: 9519


Bog gleda u dušu, ne u tanjir...

« Odgovor #2 poslato: Jun 22, 2017, 09:04:14 posle podne »

Srećan povratak na pravi put!

Ok, vidimo šta si izbacio iz ishrane, a šta je ostalo? Pratiš li barem okvirno koliko čega unosiš? Proteini, hidrati, masti? Znaš li šta se računa i šta je vredno računanja?

Hm, kažeš tu su i visceralne masti...hm, obim struka je baš skočio? Hm...koliko? Više od pola visine?

Što se tiče insulina - u prvom planu su hidrati - tip hidrata( prosti, složeni, vlakna-nesvraljivi), količina istih, sastav obroka( prisustvo vlakana, npr.)...kao i osetljivost na insulin( subjektivni faktor)...i proteini mogu uticati na sekreciju insulina( amino kiseline - glikoneogeneza)...masti ne stupaju u interakciju sa istima, ali opet sastav obroka kaže sve...zato nam bolje ispiši kako se hraniš, onako po obrocima, sa osvrtom na sastav obroka, odabir namirnica, količinu istih, način pripreme hrane( kuvanje, pečenje, prženje i sl.)...a koliko imaš obroka dnevno?

Misliš da će orašasti plodovi biti problem sa insulinom - zašto? Jesi li upoznat sa nutritivnim profilom istih...a koliko si planirao da uneseš?

A zašto užine, zašto ne manje obilni obroci?!  Taman 4-6 istih?

Malo o osteljivosti na insulin... https://www.pansport.rs/tekstoteka/ishrana/kljuc-vaseg-uspeha-povecajte-osetljivost-na-insulin

Što se tiče toga šta telo troši, prvo ide glikogen( trajanje istog zavisi od popunjenosti rezervi istog), glikoneogeneza( pogodi odakle idu amino kiseline) i ketogeneza...malo na tu temu... https://www.pansport.rs/tekstoteka/ishrana/prezivljavanje-coveka-lovca

Smatram da se nepotrebno opterećuješ nekim stvarima, pojednostavi...odaberi realno prioritete...

Za početak ustali clean ishranu i redovne treninge...1 cheat obrok, 1 nedeljno, pošto želiš biti lean i fin  ;)

EDIT...i još ovo... https://www.pansport.rs/tekstoteka/ishrana/kako-da-zasluzite-ugljene-hidrate
« Poslednja izmena: Jun 22, 2017, 09:15:27 posle podne od strane Slavisa Stojic » Sačuvana
Miki91
Redovan član
****
Van mreže Van mreže

Poruke: 658


« Odgovor #1 poslato: Jun 22, 2017, 08:48:30 posle podne »

Pozdrav svima!

Evo mene posle nepunih 3 godina, nazad u teretanu ( od pre mesec dana) i evo i na forumu. Od kada sam prestao sa treninzima i pravilnom ishranom, prestao sam i da budem na forumu ( da ne budem licemer? :) ).
Ali kako sam se vratio na trening, sredio ishranu do odredjenih mogucnosti, vratio sam se i vama ovde  ::)

Elem, zbog vrste posla, lose ishrane, dosta stresa, malo spavanja i klasicnog sablona danasnjeg zivotarenja, resio sam da se vratim zdravijem zivotu. Poceo sam sa cetvoronedeljnim treninzima, izbacio proste hidrate iz ishrane, odnosno hleb, sve vrste sokova (sem zero cole s vremena na vreme ), peciva, slatkise, grickalice, imam samo 2 cheat meala nedeljno, i to uglavnom vikendom. Shodno finansijama, povecao sam unos proteina i trudim se da povecam zdrave masti.
Trening se mahom svodi na visezglobne vezbe i orjentisan je radom sa sipkama i bucicama, sa glavnim akcentom na mrtvo, cucanj i benc. Za po cetiri treninga svake od vezbi, "skocio" sam sa 30 kg na 80-90 kg na osnovnim vezbama za sada, i to nije maximum, vec nekih 85% snage. Sve u svemu, solidan napredak.

Medjutim, ovde me trenutno dovode pitanja koja imam o insulinu, i insulinskoj rezistenciji. Posto, je l' te, pre nisam imao pojma o ishrani, a i kada sam bio malo informaisaniji, nisam znao nista o ovoj temi, jeo sam kad sam stigao, sta sam stigao, uz stalne slatkise, grickalice i ogromne kolicine coca cole koje su, tokom godina, dovele do povecanja masnih naslaga na telu, kao i malog povecanja visceralnih masti. Kako sam presao i 25 u godinu ( bar verujem da je to jedan od razloga), ziveo i hranio se lose, metabolizam se usporio pa sam dodatno dobio obim na struku i stomaku.
Evo i konkretnijeg pitanja nakon podugog uvoda. Koliko insulin deluje, i "skace" prilikom konzuimranja svakog obroka? Koja je razlika u delanju insulina kada se konzumira obrok bez hidrata, odnosno samo proteini ili masti, a koja kada se konzumiraju hidrati ( konkretno slozeni)? Koliko bih obroka trebao da imam, posto sam citao da se aktivira cak i pri pijenju kafe, i da je jako lose kada se stalno aktivira? A imam problem da sam cesto gladan i posle recimo 3 sata od obroka, a hteo bih da izbegnem i grickanje orascastih plodova ili bilo koje vrste uzine, kako ne bih aktivirao insulin. Zanima me i da li, kada osetim osecaj gladi, i krcenje creva konkretno, a ne unesem hranu, da li ce organizam da trosi masti, ili pre svega misice, s obzirom da nisam u ketozi?  :o

To je otprilike to za sada, hvala unapred na odgovorima  ;D
Sačuvana
"Put the victim to bad, and wake the hero instead."
Stranice: 1 2 [3] Idi gore Pošalji ovu temu Štampaj 
« prethodna tema sledeća tema »
 

SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines | Supported by | | Buttons by Andrea
Stranica je napravljena za 0.048 sekundi sa 17 upita.