TELEFON: 021/820-555, 062/111-0-999, MAIL: info@pansport.eu

PRIRODNI DODACI ISHRANI ZA SPORTISTE I REKREATIVCE I SPORTSKA OPREMA

Statistike foruma
Statistike foruma 376764 Teme od strane 24840 Članovi Poslednji član: _kide_

User Info
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?
Januar 19, 2022, 05:42:46 posle podne
Napredna pretraga
Vesti
DOBRODOŠLI na PANSPORT FORUM!

WWW.PANSPORT.EU
Pomoć Pretraga Prijavljivanje Registracija PRODAVNICA
*
 |   |   |   | 
« prethodna tema sledeća tema »
Stranice: [1] Idi dole Pošalji ovu temu Štampaj
Autor Tema: Selen  (Pročitano 75 puta)
Dr Nikola Todorov
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 397


« Odgovor #10 poslato: Januar 09, 2022, 01:27:39 posle podne »

U odnosu na doze navedene za opštu populaciju, kod sportista se mogu primenjivati veće doze. Neke preporuke su da oralna suplementacija selena treba da bude 180 µg/dan ili 240 µg/dan (selenometionin) i 200 µg/dan (natrijum selenit).
Sačuvana
Dr Nikola Todorov
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 397


« Odgovor #9 poslato: Januar 09, 2022, 01:25:27 posle podne »

Upotreba suplemenata selena
Ljudi mogu dobiti selen kroz multivitamine i druge dijetetske suplemente. Oni mogu sadržati mineral u različitim oblicima, uključujući selenometionin i natrijum selenat.
Sačuvana
Dr Nikola Todorov
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 397


« Odgovor #8 poslato: Januar 09, 2022, 01:24:07 posle podne »

Preporučeni dnevni unos za selen je 55 mcg (mikrograma) za većinu odraslih. Tokom trudnoće, osoba treba da konzumira 60 mcg, a tokom laktacije treba da konzumira 70 mcg dnevno.
Nedostatak selena je redak u svetu i često su potrebne godine da se razvije. Obično se javlja samo u regionima sa izrazito niskim sadržajem selena u tlu.
Sačuvana
Dr Nikola Todorov
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 397


« Odgovor #7 poslato: Januar 09, 2022, 01:22:47 posle podne »

Izvori selena

Selen se najčešće nalazi u integralnim žitaricama i životinjskim proizvodima kao što su riba i jaja. Količina selena u žitaricama zavisi od sadržaja zemljišta na kome su rasle.

Sledeće namirnice su dobri izvori selena:
Brazilski orasi
Tunjevina
Kuvani smeđi pirinač
Jaja
Integralni hleb
Sačuvana
Dr Nikola Todorov
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 397


« Odgovor #6 poslato: Januar 09, 2022, 01:20:20 posle podne »

Drugi benefiti
Neka istraživanja pokazuju da selen takođe može pomoći u sprečavanju napredovanja HIV-a u SIDU i smanjiti rizik od pobačaja.
Naučnici su takođe sugerisali da nivoi selena tokom trudnoće mogu biti faktor u razvoju astme u detinjstvu.

Sačuvana
Dr Nikola Todorov
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 397


« Odgovor #5 poslato: Januar 09, 2022, 01:19:28 posle podne »

Kancer
Uloga selena u popravljanju DNK znači da može igrati ulogu u prevenciji raka. Međutim, ovo može zavisiti od vrste selena i vrste raka koju osoba ima.
Sačuvana
Dr Nikola Todorov
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 397


« Odgovor #4 poslato: Januar 09, 2022, 01:18:43 posle podne »

Poremećaji štitne žlezde
Selen takođe ima važnu ulogu u održavanju zdrave funkcije štitne žlezde.
Studije sugerišu da optimalan nivo selena u telu može pomoći u sprečavanju poremećaja štitne žlezde. Ovo bi posebno moglo da važi za žene.
Sačuvana
Dr Nikola Todorov
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 397


« Odgovor #3 poslato: Januar 09, 2022, 01:17:59 posle podne »

Kogniticija (saznajna funkcija mozga)
Antioksidativna aktivnost selena može pomoći u smanjenju rizika i od kognitivnog opadanja u vezi sa starenjem i od oštećenja koja su rezultat stanja kao što je Alchajmerova bolest.
Sačuvana
Dr Nikola Todorov
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 397


« Odgovor #2 poslato: Januar 09, 2022, 01:16:45 posle podne »

Benefiti selena

Kardiovaskularne bolesti
Selenoproteini mogu uticati na zdravlje srca sprečavanjem oksidativne modifikacije lipida ili telesnih masti. Ovo može smanjiti upalu i nakupljanje trombocita.
 Neke studije pokazuju da su ljudi sa manje selena u krvi izloženi većem riziku od srčanih bolesti.
Sačuvana
Dr Nikola Todorov
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 397


« Odgovor #1 poslato: Januar 09, 2022, 01:15:24 posle podne »

Selen je esencijalni mineral u tragovima koji podržava mnoge telesne procese. Može pomoći u poboljšanju kognicije, funkcije imunog sistema i plodnosti.
Igra ključnu ulogu u održavanju metabolizma tiroidnih hormona i sintezi DNK i zaštiti tela od oksidativnih oštećenja i infekcija.
Telo obično skladišti nešto selena u ljudskom tkivu, uglavnom u skeletnim mišićima, nakon što ga dobije hranom.
Količina selena u hrani zavisi od koncentracije u zemlji i vodi u kojoj je ta hrana gajena. Ljudi takođe mogu konyumirati selen u vidu suplementa.
Sačuvana
Stranice: [1] Idi gore Pošalji ovu temu Štampaj 
« prethodna tema sledeća tema »
 

SMF 2.0.18 | SMF © 2017, Simple Machines | Supported by | | Buttons by Andrea
Stranica je napravljena za 10.216 sekundi sa 26 upita.