TELEFON: 021/820-555, 062/111-0-999, MAIL: info@pansport.eu

PRIRODNI DODACI ISHRANI ZA SPORTISTE I REKREATIVCE I SPORTSKA OPREMA

Statistike foruma
Statistike foruma 360592 Teme od strane 24619 Članovi Poslednji član: milicaa_o

User Info
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?
April 04, 2020, 02:54:43 posle podne
Napredna pretraga
Vesti
DOBRODOŠLI na PANSPORT FORUM!

WWW.PANSPORT.EU
Pomoć Pretraga Prijavljivanje Registracija PRODAVNICA
*
 |   |  (Urednik: Slavisa Stojic)  | 
« prethodna tema sledeća tema »
Stranice: 1 2 [3] Idi dole Pošalji ovu temu Štampaj
Autor Tema: Doručak bez hidrata??  (Pročitano 4119 puta)
Kolev Nenad
Napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 1451


« Odgovor #2 poslato: Decembar 09, 2015, 06:48:45 posle podne »

Otvorio si pandorinu kutiju, sve u sta su ljudi godinama verovali se kosi sa ovim tekstom. ;D
Elem ja ovako radim vec tri godine, cak sam i danas na forumu jednoj devojci za dorucak preporucio proteine i zdrave maste iz orasastih plodova.
Dakle insulin dizem samo nakon treninga, cika Caki lepo objasnio, a ja se trudim da ucim od najboljih na svetu :)

Sistem se pokazao kao odlican, veoma odlican. :)
Sačuvana
Ironman.
Ultra napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 2208


« Odgovor #1 poslato: Decembar 09, 2015, 04:40:35 posle podne »

DORUČAK...NAJVAŽNIJI OBROK KOJIM USMJERAVAMO DAN

Doručak u pravilu dolazi nakon najduljeg posta u danu, odmor u kojem aktiviramo lučenje svih onih hormona koji su ključni u našoj regeneraciji pa time fizičkom i mentalnom zdravlju.

Prva najgora opcija je preskakanje doručka, tijekom noći oslobodio se i kortizol i ukoliko dan ne startamo unosom hrane povećavamo njegovu prisutnost. Treningom na prazan želudac još i više...Kortisol se počinje lučiti na startu naše aktivnosti i ne prestaje do kraja treninga, doduše težinski trening manje potiče razgradnju od kardio aktivnosti ali priča se svodi na isto...
Slijedi razgradnja mišićnog tkiva i ukoliko nam to postane obrazac ponašanja u životu mijenjamo "mišićni potpis" tj strukturu pa samim time u budućnosti imamo sve sporiji metabolizam i hormonalno smo sve slabiji.

Druga loša opcija je da prvi obrok baziramo na šećerima, inzulin anulira rad svih ostalih hormona pa gubimo te benefite a zbog dugog posta ovaj je obrok inzulinski najosjetljivi što znači da postoji i najveći rizik spremanja viška u masne naslage.

Zbog niza oprečnih informacija na netu dolazimo u nedoumice. Svi mi koji smo se bavili bodybuildingom kao sportom mišićni rast smo uvijek stavljali ispred zdravlja i to nerijetko kao životni prioritet što je bilo logično s obzirom na godine i mentalni sklop pa se toga netreba čuditi takvim savjetima iz tih krugova. TakoĂ°er kada se pomažeš egzogenim hormonima aka dopingom briga o tvojoj homeostazi pada u drugi plan jer si je ustanovio umjetnim putem a što poslije....to ćemo ostaviti za neku drugu priču...
Uglavnom zdravlje je prioritet, prvi obrok u danu usmjerava naš dan i ako ga dobro izbalansiramo vrlo brzo osjećamo benefite istog po naše zdravlje ali i fitness ciljeve.

Što onda jesti?

Protein je prvi i osnovni makronutrijent i on je okosnica svakog obroka pa tako i doručka. Slijede masti kao izvor energije i vrelo naših hormona.

Kada tako posložimo stvari naši su izbori suženi, mentalitet, vrijeme koje imamo za pripremu i dostupnost namirnica nikako ne pomažu.

Evo nekoliko primjera:

Jaja sama ili u kombinaciji sa šunkom, tunom ili tvrdim sirom, špinat, tikvice, gljive , šparoge ili neko drugo zelenje koje ne sadrži škrob.
Sve vrste mesa u kombinaciji sa orašastim plodovima koji su uvijek opcija.
Losos i avokado dobra su opcija za one koji su alergični na orašaste plodove, još u obzir svi nisko glikemički i nisko fruktozni plodovi poput bobičastog voća, maslina , papaja i slično.

Tu dolazimo do onih problema sa mentalitetom, meso za doručak?

Meso je tu u prednosti i u odnosu na jaja zbog dulje razgradnje imamo stabilniji šećer u krvi. Posebno je bitno ukoliko nam je koncentracija prioritet odmah izjutra kako u poslu tako u sportu poput borilačkog recimo.
Meso u kombinaciji sa orašastim plodovima podiže najvažnije neurotransmitere za fokus i želju.

Na kraju nezaobilazna žlica ulja ali i maslinovo, bučino i kokosovo nisu loša opcija prvenstveno kada pašu uz specifičnu hranu.

Istraživanja na velikom uzorku dokazala su da djeca posebno dobro reagiraju na ovakav pristup u prehrani, jutarnjom koncentracijom i poslijepodnevnom energijom.

Edukacija je ključ...

by Roni Kovačić
----

Šta kažeš Slaviša? I ostali?  Izgleda da su ovsene ujutru bile pogrešne sve ovo vreme? ;D
Sačuvana
Arbeit macht frei.
Stranice: 1 2 [3] Idi gore Pošalji ovu temu Štampaj 
« prethodna tema sledeća tema »
 

SMF 2.0.15 | SMF © 2017, Simple Machines | Supported by | | Buttons by Andrea
Stranica je napravljena za 0.139 sekundi sa 17 upita.