TELEFON: 021/820-555, 062/111-0-999, MAIL: info@pansport.eu

PRIRODNI DODACI ISHRANI ZA SPORTISTE I REKREATIVCE I SPORTSKA OPREMA

Statistike foruma
Statistike foruma 361303 Teme od strane 24660 Članovi Poslednji član: Miško12

User Info
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?
Maj 30, 2020, 02:44:39 pre podne
Napredna pretraga
Vesti
DOBRODOŠLI na PANSPORT FORUM!

WWW.PANSPORT.EU
Pomoć Pretraga Prijavljivanje Registracija PRODAVNICA
*
 |   |   |   | 
« prethodna tema sledeća tema »
Stranice: 1 2 [3] Idi dole Pošalji ovu temu Štampaj
Autor Tema: Koje vezbe za stomak nikad ne treba raditi?  (Pročitano 2192 puta)
Marko Vlajic
Redovan član
****
Van mreže Van mreže

Poruke: 709


« Odgovor #1 poslato: Avgust 30, 2017, 03:11:48 posle podne »

Ne dobija se od svih vezbi za trbusnjake, crvst stomak, od nekih se dobija i "lumbalni sindrom". Odnosno od ovih trbusnjaka s epre javi bol u ledjima nego sto se dobiju rezultati vezani za cvrst stomak. Razlozi su biomehanicki.
U ovoj temi bi da vam izlozim ovih par vezbi koje su se pokazale kao lose za kicmu. Jer trbusnjaci i lumbalni deo su zbog svoje anatomske lokacije vrlo tesno povezani.
Prva vezba na ovoj "crnoj listi" je ono sto bi u narodu rekli "klasicni trbusnjak" ili na eng. Sit ups.
Svi smo je barem jednom radili u zivotu ako ne i vise puta :)
Legnemo na pod, ruke stavimo na potiljak, noge savijemo u kolenima, stopala na pod, i trudimo se da podignemo trup sve do kolena. Ova vrsta trbusnjaka se cesto koristila u nemim ustanovama koja se bave fizickom proverom pojedinaca, za njihovo ocenjivanje jacine stomaka.

Ova vezba je vrlo losa za kicmu, ako se izvodi na  gore opisan nacin. Razlog je aktivacija jednog misca "koji pravi problem". A to je iliopsoas (pregibac kuka) . Kako mu ime govori, njegova funkcija je da pregiba trup. On je pripojen za butnu kost s jedne strane, i na lumbalni deo kicme (L4, L5) s druge strane. Kad se on kontrakuje, on povlaci ova dva prsljenja na unutra, i na taj nacin ovi prsljenovi nose citavu tezinu trupa prilikom fleksije. Akumulacijom ponavljanja, dolazi do zamora materijala, i sportisti najcesce dobiju "lumbalni sindrom".
Dakle, sit ups trbusnjaci pogadjaju pregibac kuka, a sto je najgore pravi trbusni misic vrlo malo. Cim predje granicu od 45 stepeni u podizanju trupa, trbusni misic s opusta, a ostatak pokreta vuce pregibac kuka. Prakticno citav pokret ide iz pregibaca, a trbusni misc, mu pravi "drustvo" samo u ovih 45  stepeni.
I danas pored "ere informacija" u kojoj zivimo, mogu se videti mnogi ljudi koji rade ovu vezbu i danas.
Neki koji je izbegavaju smatraju je zastarelom i nedovoljno efikasnom, ali prava definicija bi joj bila da je opasna.

Dakle ovo je vezba za trbuh koju nikada ne treba raditi.
Sačuvana
Stranice: 1 2 [3] Idi gore Pošalji ovu temu Štampaj 
« prethodna tema sledeća tema »
 

SMF 2.0.15 | SMF © 2017, Simple Machines | Supported by | | Buttons by Andrea
Stranica je napravljena za 0.101 sekundi sa 20 upita.