TELEFON: 021/820-555, 062/111-0-999, MAIL: info@pansport.eu

PRIRODNI DODACI ISHRANI ZA SPORTISTE I REKREATIVCE I SPORTSKA OPREMA

Statistike foruma
Statistike foruma 376764 Teme od strane 24840 Članovi Poslednji član: _kide_

User Info
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?
Januar 19, 2022, 05:00:57 posle podne
Napredna pretraga
Vesti
DOBRODOŠLI na PANSPORT FORUM!

WWW.PANSPORT.EU
Pomoć Pretraga Prijavljivanje Registracija PRODAVNICA
*
 |   |   | 
« prethodna tema sledeća tema »
Stranice: 1 [2] 3 Idi dole Pošalji ovu temu Štampaj
Autor Tema: Masti u ishrani  (Pročitano 201 puta)
drAnita Mrdakovic
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 300


« Odgovor #23 poslato: Januar 15, 2022, 03:42:04 posle podne »

Baš tako. Ipak su makronutrijenata ti koji izgrađuju sve, od ćelije do celokupnog organizma, zato su neizostavni deo ishrane.
Sačuvana
dr Anita Mrdaković
Boban Šaranović
Top poster
*******
Van mreže Van mreže

Poruke: 5147


« Odgovor #22 poslato: Januar 13, 2022, 09:29:58 posle podne »

Imao sam poznanicu koja je bila 26 dana na vodi uz jednu pomorandzu i jednu jabuku. Do tada sam mislio da sam sve vidio, a onda sam shvatio da ljudskoj gluposti nema kraja.

Naravno na kraju je završila  9 dana u bolnici.

Zato kažem, to su stvari koje jednostavno nisu normalne. Ljudi ne shvataju da covjek može jesti sve (umjereno) i opet izgledati fit, a prije svega osjecati se zdravo.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk
« Poslednja izmena: Januar 13, 2022, 11:08:30 posle podne od strane Boban Šaranović » Sačuvana
drAnita Mrdakovic
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 300


« Odgovor #21 poslato: Januar 13, 2022, 09:26:52 posle podne »

Ali ljudi primenjuju sve i svašta što im ugrožava zdravlje pa se zbog toga i spominje.. kako bi se preveniralo.
Sačuvana
dr Anita Mrdaković
Boban Šaranović
Top poster
*******
Van mreže Van mreže

Poruke: 5147


« Odgovor #20 poslato: Januar 13, 2022, 09:24:27 posle podne »

Procentualni odnos makronutrijenata i preporučljiva količina unosa je već više puta spominjana i prilagođava se individualno zavisno od aktivnosti. Ovde je reč o rigoroznim dijetama koje izbacuju masti iz ishrane i zbog čega su štetne.

To nisu dijete, jer ni jedna dijeta ne izbacuje masti. To su gluposti koje su izmislili glupi ljudi, ti nije vrijedno diskusije. Te pomorandza dijete ne treba uopšte da imaju prostora u bilo kakvoj diskusiji.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk
Sačuvana
Boban Šaranović
Top poster
*******
Van mreže Van mreže

Poruke: 5147


« Odgovor #19 poslato: Januar 13, 2022, 09:20:54 posle podne »

Isto sam primetila da na kontu smanjenja unosa masti povećava se unos ugljenih hidrata što izaziva još veću štetu jer ugljeni hidrati izazivaju oksidativni stres u organizmu, a zdrave masti su zadužene za oporavak. Na primer UH oštećuju putem oksidativnog stresa zidove krvnih sudova i dolazi do formiranja ateroskleroze. Da bi se to sprečilo i samim tim sprečio infarkt potrebne su nam zdrave mast
Ne bih se bas složio da je uz veliku količinu hidrata (gledano iz ugla sportiste koji ima veću potrebu za njima) nam je uopšte potrebna i velika količina masti. Tu posebno treba biti obazriv jer rizikujemo dobijanje masnih naslaga ako pretjeramo. Na kraju covjek kao jedinka treba sam da nadje mjeru i odredi sebi istu po pitanju unosa masti, jer meni je možda 80g taman dok je nekom previše a na istom smo unosu makrosa po pitanju hidrata i bjelančevina.

Svakako praksa je pokazala da uz povećan unos hidrata 3,4,5 ili više grama po kg tjelene težine, sa mastima treba obazrivo. Naravno rijec je o zdravim mastima.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk
Niko nije rekao da uz povećanu količinu UH treba unositi više mast. To nikako. Nego kad se smanji unos masti veća je glad i više se jedu UH, a njihova prekomerna upotreba izaziva oksidativni stres. Još ako je osoba u deficitu sa mastima onda nema mogućnost reparacije oštećenja.
Sve  je to malo drugačije u svijetu sporta u odnosu na čovjeka koji nije u trenaznom procesu, tako da treba razgraničiti te dvije stvari.

Npr puno je primjera gdje bodybilderi u procesu mase idu i do čak 10g Ugljenih hidrata po kg tjelesne težine , dok je to za prosjecnog čovjeka nezamislivo da unese u 3 dana. Tako da postoje razne manipulacije i hidratima i mastima  i proteinima. Ne postoji šablon po kom bi se mogle odrediti količine koje pojedinac treba da unosi a da pritom nije probao razne varijacije istih .

Jedno je sigurno, masti su nam potrebne. Koliko? Ne postoji šablon koliko je nekom malo a koliko puno, mora se probati i sa manjim i sa većim unosom istih.

Ne može se nekom reci 60g masti je dovoljno za tebe a da nije probao sa 40,80 ili više.

Isto je za hidrate i proteine. Ja npr se ne mastim na 5g Uh po kg tjelesne težine , pritom su masti na nekih 0,8g po kg tjelesne težine a proteini na 2,5g po kg.

Dok neko na već pola svega navedenog ne reaguje kako treba.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk
« Poslednja izmena: Januar 13, 2022, 09:22:36 posle podne od strane Boban Šaranović » Sačuvana
drAnita Mrdakovic
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 300


« Odgovor #18 poslato: Januar 13, 2022, 02:07:51 posle podne »

Procentualni odnos makronutrijenata i preporučljiva količina unosa je već više puta spominjana i prilagođava se individualno zavisno od aktivnosti. Ovde je reč o rigoroznim dijetama koje izbacuju masti iz ishrane i zbog čega su štetne.
Sačuvana
dr Anita Mrdaković
drAnita Mrdakovic
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 300


« Odgovor #17 poslato: Januar 13, 2022, 02:04:27 posle podne »

Isto sam primetila da na kontu smanjenja unosa masti povećava se unos ugljenih hidrata što izaziva još veću štetu jer ugljeni hidrati izazivaju oksidativni stres u organizmu, a zdrave masti su zadužene za oporavak. Na primer UH oštećuju putem oksidativnog stresa zidove krvnih sudova i dolazi do formiranja ateroskleroze. Da bi se to sprečilo i samim tim sprečio infarkt potrebne su nam zdrave mast
Ne bih se bas složio da je uz veliku količinu hidrata (gledano iz ugla sportiste koji ima veću potrebu za njima) nam je uopšte potrebna i velika količina masti. Tu posebno treba biti obazriv jer rizikujemo dobijanje masnih naslaga ako pretjeramo. Na kraju covjek kao jedinka treba sam da nadje mjeru i odredi sebi istu po pitanju unosa masti, jer meni je možda 80g taman dok je nekom previše a na istom smo unosu makrosa po pitanju hidrata i bjelančevina.

Svakako praksa je pokazala da uz povećan unos hidrata 3,4,5 ili više grama po kg tjelene težine, sa mastima treba obazrivo. Naravno rijec je o zdravim mastima.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk
Niko nije rekao da uz povećanu količinu UH treba unositi više mast. To nikako. Nego kad se smanji unos masti veća je glad i više se jedu UH, a njihova prekomerna upotreba izaziva oksidativni stres. Još ako je osoba u deficitu sa mastima onda nema mogućnost reparacije oštećenja.
Sačuvana
dr Anita Mrdaković
Boban Šaranović
Top poster
*******
Van mreže Van mreže

Poruke: 5147


« Odgovor #16 poslato: Januar 13, 2022, 01:16:23 posle podne »

Isto tako treba znati da 1g masti ima 9 kcal, dakle na 100g smo unijeli više od pola nečije dnevne potrošnje, sto nikako nije dobro, bez obzira sto se radi o zdravim mastima.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk
Sačuvana
Boban Šaranović
Top poster
*******
Van mreže Van mreže

Poruke: 5147


« Odgovor #15 poslato: Januar 13, 2022, 01:13:04 posle podne »

Isto sam primetila da na kontu smanjenja unosa masti povećava se unos ugljenih hidrata što izaziva još veću štetu jer ugljeni hidrati izazivaju oksidativni stres u organizmu, a zdrave masti su zadužene za oporavak. Na primer UH oštećuju putem oksidativnog stresa zidove krvnih sudova i dolazi do formiranja ateroskleroze. Da bi se to sprečilo i samim tim sprečio infarkt potrebne su nam zdrave mast
Ne bih se bas složio da je uz veliku količinu hidrata (gledano iz ugla sportiste koji ima veću potrebu za njima) nam je uopšte potrebna i velika količina masti. Tu posebno treba biti obazriv jer rizikujemo dobijanje masnih naslaga ako pretjeramo. Na kraju covjek kao jedinka treba sam da nadje mjeru i odredi sebi istu po pitanju unosa masti, jer meni je možda 80g taman dok je nekom previše a na istom smo unosu makrosa po pitanju hidrata i bjelančevina.

Svakako praksa je pokazala da uz povećan unos hidrata 3,4,5 ili više grama po kg tjelene težine, sa mastima treba obazrivo. Naravno rijec je o zdravim mastima.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk
Sačuvana
drAnita Mrdakovic
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 300


« Odgovor #14 poslato: Januar 13, 2022, 09:41:02 pre podne »

Pa ko voli grickalice i brzu prženu hranu sad se mršti ali to je realnost.  :) Ipak ako je za utehu postoje zdrave masti koje si već naveo i one neke manje štetne od veštačkih trans masti.
Sačuvana
dr Anita Mrdaković
Miletić Dušan
Global Moderator
Top poster
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 13935


« Odgovor #13 poslato: Januar 13, 2022, 08:23:46 pre podne »

One su te koje povećavaju loš (LDL) holesterol. Nalaze se u:
Hidrogenizovanim biljnim uljima
Pojedinim vrstama kokica za mikrotalasnu
Određenim margarinima
Prženoj brzoj hrani
Pekarskim proizvodima
Kremovima za kafu bez mleka
Čipsu,  keksovima (sve te hrskave dugotrajne grickalice).

Sad si mi srusila snove :D Znaci sve lepo je stetno :D
Sačuvana
drAnita Mrdakovic
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 300


« Odgovor #12 poslato: Januar 12, 2022, 08:55:08 posle podne »

One su te koje povećavaju loš (LDL) holesterol. Nalaze se u:
Hidrogenizovanim biljnim uljima
Pojedinim vrstama kokica za mikrotalasnu
Određenim margarinima
Prženoj brzoj hrani
Pekarskim proizvodima
Kremovima za kafu bez mleka
Čipsu,  keksovima (sve te hrskave dugotrajne grickalice).
Sačuvana
dr Anita Mrdaković
drAnita Mrdakovic
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 300


« Odgovor #11 poslato: Januar 12, 2022, 08:51:56 posle podne »

Baš tako, postoje veštačke transmasti koje nastaju kada se biljna ulja hemijski izmene tako da ostanu čvrsta na sobnoj temperaturi.
Hidrogenizacija je proces tokom kojeg se biljnom ulju dodaje hidrogen, usled čega ono postaje delimično hidrogenizovano ulje.
Uprkos činjenici da su veštačke trans masti štetne po zdravlje, proizvođači hrane ih koriste zbog toga što su trans masti jednostavne za upotrebu, jeftine za proizvodnju i imaju dug rok trajanja.
Sačuvana
dr Anita Mrdaković
Dr Nikola Todorov
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 397


« Odgovor #10 poslato: Januar 12, 2022, 08:49:52 posle podne »

Kao što ste već pomenuli masti su bitne za sintezu steroidnih hormona. Ono što je bitno je da su membrane svih ćelija izgrađene od masti, pa mislim da je ovo sasvim dovoljno da se uopšteno uvidi značaj masti.
Sačuvana
Dr Nikola Todorov
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 397


« Odgovor #9 poslato: Januar 12, 2022, 08:45:16 posle podne »

Pošto se uvek vodi debata o zasićenmim mastima, rekao bih samo da treba da se osvrnemo na to šta su nekada jeli ljudi na selu- mast i hleba, a slatkiše izuzetno retko. A onda su se konditorske industrije dosetile i okrivile masti za srčane bolesti i povećale prodaju slatkiša, a generalno su ugljeni hidrati zamenili masti. I evo možemo pogledati statistike različitih bolesti i sve je jasno. Jedino treba voditi računa o unosu trans masti. To je ono što je nezdravo. A zasićenih masti ima dosta i u nekoj biljnoj hrani, kao što je kokos.
Sačuvana
Stranice: 1 [2] 3 Idi gore Pošalji ovu temu Štampaj 
« prethodna tema sledeća tema »
 

SMF 2.0.18 | SMF © 2017, Simple Machines | Supported by | | Buttons by Andrea
Stranica je napravljena za 0.11 sekundi sa 25 upita.