TELEFON: 021/820-555, 062/111-0-999, MAIL: info@pansport.eu

PRIRODNI DODACI ISHRANI ZA SPORTISTE I REKREATIVCE I SPORTSKA OPREMA

Statistike foruma
Statistike foruma 357333 Teme od strane 24555 Članovi Poslednji član: adamovicm

User Info
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?
Decembar 08, 2019, 11:28:08 pre podne
Napredna pretraga
Vesti
DOBRODOŠLI na PANSPORT FORUM!

WWW.PANSPORT.EU
Pomoć Pretraga Prijavljivanje Registracija PRODAVNICA
*
 |   |  (Urednik: Slavisa Stojic)  | 
« prethodna tema sledeća tema »
Stranice: 1 ... 287 288 [289] 290 291 ... 346 Idi dole Pošalji ovu temu Štampaj
Autor Tema: Vas poslednji obrok  (Pročitano 224273 puta)
Slavisa Stojic
Moderator
Top poster
*****
Van mreže Van mreže

Poruke: 8691


Bog gleda u dušu, ne u tanjir...

« Odgovor #865 poslato: Oktobar 15, 2015, 07:44:21 posle podne »

Jedan mali tekst o cheat obrocima...malo sam preradio jedan tekst sa fitness.com.hr

Cheating u ishrani

Opet smo na klizavom terenu. Jer predložiti nekome ko je najzad pročistio ishranu i usvojio navike balansirane ishrane (koja mu/joj donosi vidljive rezultate), da sa vremena na vreme ubaci po koji junk obrok iz starog repertoara može za neke biti put povratka na početak.  ;) "Boli stara ljubav"...  ;D

Ipak, postoji logika koja pokriva ovakvu praksu, a na svakom pojedincu je da se "zaustavi" na vreme i nastavi sa restriktivnom dijetom želi li i dalje rezultate...zaustavite se na vreme...

Šta je cheat meal i zašto je važan?

Svima je jasno da ako neko želi da izgubi višak masnog tkiva, trebalo bi da na restriktivnoj dijeti i da se adekvatno fizički aktivira( trening sa opterećenjem , kardio trening)

"SreĂ°ena" ishrana će u prvo vreme najverovatnije ostvariti očekivani rezultat, meĂ°utim onda će čarolija nestati. Razlog tome je taj što telo, bez obzira koji zahtev stavimo pred njega, s vremenom napravi svoj unutrašnji "fine tuning" i vrati se u ravnotežu. A kad je telo u ravnoteži, ono ne napreduje...metabolizam se usporava i u takvom stanju gubitak nepoželjnih kilograma staje. Nastavimo li nakon toga i dalje u istom "restriktivnom tonu", ne dajući telu adekvatne izvore energije, ono počinje "žrtvovati" i naše mišićno tkivo.

I tako dolazimo do cheat meala od koga, ako je pravilno tempiran, možemo imati višestruke koristi. Cheat meal je, dakle, obrok koji je po pravilu viših kalorijskih vrednosti i koji odskače od uobičajenog restriktivnog režima ishrane.

Kada je vreme za cheat meal?

Ako već neko vreme "ne osećate" trening (smanjena energija,manje volje za treningom, nedostatak pumpe, nemogućnost koncentrisanja na trening), gubitak masnog tkiva je stao i ne pomaže dalje smanjenje kalorija, a istovremeno postoji veći gubitak "na ukupnoj masi"( odoše i mišići), velika je verovatnoća da će vam koristiti cheat meal.

Dakle, treba slušati telo koje nas upućuje na obrok izvan uobičajenog protokola ili ne. U gladi su "velike oči"..."Velike oči" ovde ne bi trebale da budu faktor koji će presuditi hoćemo li se prepustiti uživanju u bakanalijama i gastroperverzijama.  ;D

U slučaju da praktikujete keto dijetu (0 ili blizu 0g UH dnevno), nećete pogrešiti uvedete li jednom nedeljno jedan obrok "izvan režima" (cheat meal). Ako je pak restrikcija blaža, reĂ°i će biti i izleti u "cheat vode". Dakle, još jednom, čuvajte cheat meal za vreme kad se zaista pojave simptomi koji su gore navedeni, a ne stihijski i bez razloga. Idealno je da takav obrok bude u danu bez treninga, jer će svrha cheat meala, da popuni prazne glikogenske rezerve i ponovo "zavrti metabolizam", doći do punog izražaja.

Kako deluje cheat meal?

Kad je telo u kalorijskom deficitu, proizvodnja tiroidnih hormona T3 i T4 (važni za regulaciju metabolizma) opada, što je jedan od razloga usporavanja metabolizma.

Osim tiroidnih hormona, u usporavanju metabolizma učestvuje i niz drugih faktora. Telo usporavanjem metabolizma nastoji da izjednači energetske potrebe sa smanjenim kalorijskim unosom.

Dalji efekt prolongiranog niskog kalorijskog unosa je povećanje koncentracije kortizola (kataboličkog hormona), što dovodi do pojačanog katabolizma (razgradnje) mišića.

Osim toga, još jedan hormon u brzini metabolizma igra bitnu ulogu, a to je leptin. On je vrlo bitan u regulaciji apetita i zadatak mu je da spreči prejedanje. Pojednostavljeno, on je glasnički hormon koji komunicira sa hipotalamusom i govori organizmu hoće li za energiju trošiti masti ili neće. U okolnostima prolongiranog kalorijskog deficita, koncentracija leptina takoĂ°e pada.

Jasno je da sa navedenim hormonalnim statusom fat burning staje, a telo počinje "sagorevati mišiće", što je najgori scenario za nekoga kome je cilj potpuno suprotan.

Svemu tome se suprotstavlja "cheat meal" koji vraća odgovarajuće hormone u smeru povoljnom za nastavak fat burninga i očuvanja mišićnog tkiva. Nakon cheat meala koncentracija tiroidnih hormona se povećava, a s tim i brzina metabolizma. Sledeći pozitivan efekt je povećani bazalni metabolizam.

Osim toga, nivo kortizola se snižava, a koncentracija njegovog antagonista - insulina - raste. Nivo leptina takoĂ°e raste, ali tu je bitno naglasiti prednost cheat meala kod koga preovladavaju ugljeni hidrati nad mastima.

Ispitivanja su pokazala da je kod grupe koja je uzimala ugljene hidrate nivo serumskog leptina porastao za 28%, dok kod grupe koja se prepustila uživanju u masnom obroku nije zabeleženo nikakvo akutno povećanje koncentracije serumskog leptina.

Cheat meal

Pozitivnim učincima treba pridodati i povećani TEF (thermic effect of food) što prati pojačana termogeneza.

Svi ti nabrajeni efekti (a verovatno ih ima još) su meĂ°usobno povezani i isprepletani i zajedno vode ka istom cilju - ubrzanom trošenju masti u telu.

Poenta priče je da cheat obroci stvarno deluju ako je njihova upotreba opravdana i ako ih tempiramo na odgovarajući način...dakle, 1 cheat meal 1 nedeljno...

Za kraj osnovne smernice za cheat meal:

- „varati“ periodično i to onda kad za to postoje objektivni razlozi, tj. Simptomi

- ne dopustiti da se cheat MEAL pretvori u cheat DAY! ( celog dana ždrati junk)

- taj obrok preporučljivo je konzumirati u danu kad nemamo trening

- što se sastava tiče, grubo pravilo je da veći deo takvog obroka trebaju da čine ugljeni hidrati, jer je onda efekt najbolji  ;D

Uživajte...
« Poslednja izmena: Oktobar 15, 2015, 07:52:45 posle podne od strane Slavisa Stojic » Sačuvana
Cvetko
Napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 1820


« Odgovor #864 poslato: Oktobar 15, 2015, 07:15:50 posle podne »

Belgrade style voleo bih da cujem isto iskustvo pre nego sto si poceo sa mrsavljenjem. :D

Btw ja posle leg day-a 250g kuvanog belog i 40g orasa.

Keto ili si poceo da jedes masti posle treninga?
Sačuvana
leevu
Redovan član
****
Van mreže Van mreže

Poruke: 603


« Odgovor #863 poslato: Oktobar 15, 2015, 06:20:07 posle podne »

Sve, ali tako neke sosove ne smatram, kao mali neki dodaci.
Sačuvana
Pecha
Ultra napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 2230


Eat clean, train hard, die anyway...

« Odgovor #862 poslato: Oktobar 15, 2015, 04:37:03 posle podne »

@Pecha, bolje da ne pričam haha.

A jel pod čitom smatrate samo slatkiše ili i druge stvari tipa peciva, pite, neki sos u jelu i sl. ?
Ja, da. Sve to sto si nabrojao.
Sačuvana
Panta rei, panta res.
belgrade style
Napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 1203


« Odgovor #861 poslato: Oktobar 15, 2015, 04:24:14 posle podne »

@Pecha, bolje da ne pričam haha.

A jel pod čitom smatrate samo slatkiše ili i druge stvari tipa peciva, pite, neki sos u jelu i sl. ?
Sačuvana
Pecha
Ultra napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 2230


Eat clean, train hard, die anyway...

« Odgovor #860 poslato: Oktobar 15, 2015, 04:14:13 posle podne »

Belgrade style voleo bih da cujem isto iskustvo pre nego sto si poceo sa mrsavljenjem. :D

Btw ja posle leg day-a 250g kuvanog belog i 40g orasa.
Sačuvana
Panta rei, panta res.
belgrade style
Napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 1203


« Odgovor #859 poslato: Oktobar 15, 2015, 03:56:00 posle podne »

Ćuti, sve sam ispovraćao noćas tako da se ovaj obrok ne računa hahaha. Slabo čitujem tako da mi nekad ni ne prija.
Sačuvana
Vule~
Zainteresovan član
***
Van mreže Van mreže

Poruke: 341


« Odgovor #858 poslato: Oktobar 15, 2015, 03:02:04 pre podne »

Svako ima svoje vidjenje mase :D
Sačuvana
belgrade style
Napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 1203


« Odgovor #857 poslato: Oktobar 14, 2015, 10:10:26 posle podne »

Homemade kolaci I litar mleka...
MASAAAAA :-D
Sačuvana
radovicmiladin86
Napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 1486

« Odgovor #856 poslato: Oktobar 14, 2015, 10:06:50 posle podne »

Doza proteina :)
Sačuvana
Cvetko
Napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 1820


« Odgovor #855 poslato: Oktobar 14, 2015, 09:31:21 posle podne »

Vecera:
Pljeska od mlevene junetine, 2 crvene paprike, orasi...
Sačuvana
boky95
Aktivan član
*****
Van mreže Van mreže

Poruke: 807


« Odgovor #854 poslato: Oktobar 14, 2015, 06:07:53 posle podne »

Obrok 6.

250g kuvano belo + skoro po kile buranije, crvene i zelene paprike..... Jedem a ono jede mene... MASA(što bi Pavac rekao)
Sačuvana
Registruj se na Limundo preko ovog linka da i ja zaradim neku kintu:
www.limundo.com/ref/Magnum953
morsi
Redovan član
****
Van mreže Van mreže

Poruke: 723


« Odgovor #853 poslato: Oktobar 14, 2015, 05:28:52 posle podne »

Pavac po koliko doziras omega3 ?

uz svaki obrok po jednu  :)
uz dorucak npr zalijem jogurtom,u ovakvom obroku uglavnom cedevitom ili colom zero ali najcesce vodom
Sačuvana
leevu
Redovan član
****
Van mreže Van mreže

Poruke: 603


« Odgovor #852 poslato: Oktobar 14, 2015, 05:14:26 posle podne »

Pola litre cedevite?
Sačuvana
Cvetko
Napredni član
******
Van mreže Van mreže

Poruke: 1820


« Odgovor #851 poslato: Oktobar 14, 2015, 05:07:05 posle podne »

Pavac po koliko doziras omega3 ?
Sačuvana
Stranice: 1 ... 287 288 [289] 290 291 ... 346 Idi gore Pošalji ovu temu Štampaj 
« prethodna tema sledeća tema »
 

SMF 2.0.15 | SMF © 2017, Simple Machines | Supported by | | Buttons by Andrea
Stranica je napravljena za 0.932 sekundi sa 19 upita.